Ötajtós, ferdehátú és kombi karosszériával választható a Laguna II. A kombit Grandtournak, a ferdehátút Berline-nek nevezik a Renault névadási gyakorlatának megfelelően. A 475 literes csomagterű Laguna Grandtourt nem teherhordásra szánják, csomagterének mérete azonban alkalmassá tenné erre. Az új Grandtour poggyásztere jelentősen elmarad a modellelőd 520 literétől, ledöntött üléstámlákkal még nagyobb a csökkenés: 1782 helyett 1500 liter. A Berline csomagtere 430 literes, ez 22 literrel kevesebb az elődnél.

Három benzin és egy dízelmotorral kezdődött meg a Renault Laguna hazai értékesítése. A legkisebb benzinmotor 1,6 literes, 110 lóerős csak alapfelszereltségben rendelhető. Az 1,6 literes, ötajtós Laguna 4 999 000 forintért vihető haza. A középső benzinmotor 120 lóerős és 1,8 literes. A 210 lóerős, háromliteres motort csak ötsebességes automataváltóval párosítják.

Dízelmotorban jelenleg egytagú a motorkínálat: csak az 1,9 literes, közös nyomócsöves motor rendelhető. Ez az erőforrás az 1,8-as benzineshez hasonlóan 120 lóerőt teljesít és hatfokozatú kéziváltó kapcsolódik hozzá. A dízelmotor 270Nm-es nyomatéka azonban 100 Nm-rel nagyobb a benzines nyomatékánál, ráadásul jóval alacsonyabb, percenként 2000-es fordulatnál ébred.

Később lép piacra az új fejlesztésű a szintén közös nyomócsöves, 2.2 dCi 135 lóerős teljesítménnyel. A motorválaszték később az előző Laguna-ból és a Megane-ból már ismert kétliteres, közvetlen befecskendezéses, 140 lóerős benzinmotorral bővül.

A bemutató alkalmával az 1.8-as benzinessel és az 1.9-es dízellel tettünk rövid próbautat. Mindkét motor megfelelő lendülettel mozgatja az 1355 kg (dízelmotorral 1425 kg) súlyú autót, de a dízelmotorral jobb választás az új Laguna.

Több olyan extrafelszerelés került az autóba, amely a korábbi változathoz nem volt rendelhető. Ezek közül a legérdekesebb a kulcsot helyettesítő Renault kártya. A kártya nyitja és zárja az ajtókat és tárolja a megtett utat, az olajszintet és a következő szerviz időpontját. A motor a kártya behelyezése után egy gomb megnyomásával indítható. A Laguna II aktív biztonságát a kategóriában megszokott felszerelések mellett keréknyomás-ellenőrző rendszer javítja.

Fél év elteltével a Renault a Laguna II-vel piacvezető kíván lenni a felső-középkategóriában. A kategória tavalyi éllovasa az Opel Vectra volt, 1500 darabos eladással.

A Renault Hungária célja, hogy részesedése a magyar piacon elérje a 8 százalékot. Ebben az év elején bevezetett Renault Thalia-nak juthat a legnagyobb szerep. Az importőr eredetileg 2500 darab eladását tervezte az idén, de már az első három hónapban 3300 megrendelés érkezett a Clio lépcsőshátú változatára. Tavaly összesen 12 ezer Renault személyautó kelt el, az idei első három hónapjában pedig 6000 Renault-ra adtak le megrendelést.

Újautó adatbázisunkban megtalálja a Renault Laguna II. árait és felszereltégi szintjeit

Műszaki adatok:

Renault Laguna II – megkezdődött a hazai forgalmazás 1