A jövőre piacra kerülő Nissan Primera formavilága a 2000-es Párizsi Autószalonon bemutatott Fusion tanulmányautót követi. Az autót a Nissan európai, amerikai és japán formatervezői együtt formálták. Bár a most bemutatott változat már közel áll a szériamodellhez, a sorozatban gyártandó Primera-t csak a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be.

A kombi változat megjelenése még inkább elüt az elődmodellétől. A Nissan az új Primera kombival más vásárlóréteget kíván megcélozni, az úgynevezett divatkombik táborába kívánnak betörni. Ennek ellenére a csomagtartó befogadóképessége 10 literrel nő elődjéhez képest, a 440 literes érték azonban így sem hatalmas.

A belső tér is jelentős átalakuláson megy keresztül. A középkonzol közepén lévő kijelzőről olvashatók le az információk, és a kijelző körüli kapcsolók sem a megszokott Nissanos elrendezést követik. A sebesség- és fordulatszámmérő sem a szokásos helyén van. Három kerek óra a középkonzol felet kapott helyet.

Kezdetben három motorral lehet az új Primerát megvásárolni. A két benzinmotor a jelenlegi változatból ismert: az 1,8 literes 115 lóerős, a kétliteres 140 lóerőt teljesít. Az Almera 2,2 literes dízelmotorjával is rendelhető lesz a középkategóriás Nissan. Három váltó választható majd, egy ötfokozatú kézi, egy ötfokozatú automata és egy CVT Hypertronic. A CVT váltó a jelenlegi Primerában kapható CVT (Continuously Variable Transmission – fokozatmentesen változó áttételű sebességváltó) továbbfejlesztett változata.

Később olyan különleges eszközök is kaphatók lesznek, mint a kamerával helyettesített visszapillantó tükör, parkolást segítő rendszerrel kiegészítve.