Az ST 220 az előző Mondeo sportváltozatának, az ST 200-nak lehet az utóda. A tanulmányautót a négyajtós változat alapjaira építették.

Az alapváltozatnál szélesebb sárvédőket és aerodinamikai csomagot kapott az ST 220. Egyedi első és hátsó lökhárítót készítettek a Ford tervezői a tanulmányautó számára. Mint a sportos modelleknél általában, a Mondeo első lökhárítóján is a nagy levegőbeömlő nyílás dominál. A felszerelt küszöbspoiler alacsonyabbnak láttatja az autót. Nagy sebességnél az autó stabilitását növeli a csomagtartón elhelyezett kis szárny. A sportos összhatást méhsejtmintás hűtőmaszk és krómozott kipufogóvég növeli.

Az első köténylemez sarkaiba ezüstszínű gyűrűvel keretezett, nagy fényerejű ködfényszórókat süllyesztettek. A fényezés ragyogása a festékbe kevert üvegszemcséknek köszönhető.

A Mondeo ST 220 hathengeres V-motorja a Ford Duratec motorcsaládjába tartozik. A 24 szelepes motor 220 lóerős.

20 milliméterrel csökkentették az ST 220 hasmagasságát, javítva ezzel az autó menetstabilitását. A tanulmányautó útfogását alacsony profilú, 225/40 R 18-as gumik és 16 küllős polírozott alumínium Ronal felnik javítják.

“A fekete-piros színkombináció a klasszikus sportkocsikat idézi.” – jelentette ki Chris Bird, a Ford of Europe formatervezési igazgatója. Az ST prototípus belsejét vörös bőr Recaro ülések és ajtókárpit-betétek uralják. Fekete bőrrel húzták be a váltókart és a kormánykereket, amelyen egy ST emblémát is elhelyeztek. Fehér számlapos műszerek és alumínium pedálsor egészíti ki az ST 220 belsejét.