Az elektromos és benzin hibrid üzemű MX Sport Tourer a sportautók látványát és érzetét ötvözi a családi autók tágasságával és praktikusságával. 40kW-os (54 Le) villanymotor segíti a 2,0 literes közvetlen benzinbefecskendezéses motort az autó mozgatásában. Városon kívül egyedül a benzinmotor dolgozik és új fejlesztésű négykerék-hajtáson viszi át teljesítményét az útra. Városba érve csak a villanymotor működik és a hátsó kerekekre jut a 108 Nm-es nyomaték. 40-50 km/h-s legnagyobb sebességet biztosít a villanymotor, miközben károsanyag kibocsátása nulla. A villanymotor töltését a benzinmotor és a fékezéskor energiát visszatápláló fékrendszer végzi.

Az RX-8 koncepcióautóról vették át az egymással szembenyíló ajtókat. Angolul “suicide door-nak” (öngyilkos ajtónak) nevezik az ilyen ajtómegoldást, mivel a menet közben kinyíló ajtót a menetszél feltépi. Amikor ez a megoldás divatban volt, még nem létezett a biztonsági öv, és a bent ülők kieshettek az autóból.

20 colos kerekeken gördül a tanulmányautó, melyekre 225/45-ös gumikat szerelnek. Féktárcsáinak átmérője 370 mm, elől hat, hátul négydugattyús féknyereggel. A tanulmányautó teteje hatalmas harmonika tetővel nyitható.