A kedvező fogyasztási értéket az alap A2 0,25-ös cw értéke is nagyban segíti. Igen vékonyka, 145/80-as, csökkentett gördülési ellenállású gumival van szerelve a fogyasztásbajnok Audi kisautó. Az A2-es alvázát is áramvonalassá tették. Az alacsony fogyasztásban oroszlánrésze van az 1.2 literes turbódízel motornak. Könnyűfém hengerfejet és alumínium motorblokkot kapott a háromhengeres TDI erőforrás. Így 16 kilogrammal sikerült csökkenteni a motor súlyát egy szürkeöntvény blokkhoz képest. A 100 kg súlyú motor az egyik legkönnyebb a mai személyautó dízelmotorok között. Az 1,2 literes dízel adagolófúvókás befecskendezésű. A hengerfejbe épített adagolófúvóka elemek minden henger számára külön állítják elő a maximum 2050 baros nyomást. Az adagolófúvókás technikával csökkenthető a fogyasztás és a károsanyag kibocsátás, mivel a nagyobb nyomás jobban elporlasztja a gázolaj cseppeket, így az égés közel optimális. A változó geometriájú turbófeltöltővel erősített dízel 61 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 140 Nm 1800 és 2400 1/min fordulat között. Már 1300 1/min fordulattól rendelkezésre áll a legnagyobb nyomaték 80 százaléka. 100 km/h-ra 14,9 s alatt gyorsul az Audi A2 1,2 TDI, végsebessége 168 km/h. Automatizált kéziváltója megegyezik a “háromliteres” VW Lupo-ból már ismerttel. Három üzemmódja van a váltónak. Tiptronic