Félelmetesen okos közlekedési eszközök jönnek

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2016.07.21. 15.58

Folyamatosan mozgó járműben is másodpercenként 7 gigabit feletti adatátvitelre képes az Ericsson 5G technológiát alkalmazó hálózati berendezése, amellyel lehetővé válik az okos járművek és intelligens közlekedési alkalmazások további fejlesztése.

Félelmetesen okos közlekedési eszközök jönnek

A szolgáltatók ennek köszönhetően megkezdhetik számos olyan kulcsfontosságú 5G alkalmazás valós körülmények közötti tesztelését, amelyekhez autók, buszok és vonatok közötti nagy teljesítményű kapcsolatra van szükség – mondta Joakim Sorelius, az Ericsson 5G architektúraigazgatója a közlemény szerint.

Felidézte, februárban már bebizonyították, hogy másodpercenként 25 gigabit feletti átviteli sebesség is elérhető egy fix átjátszó bázis és egy mobil vevőkészülék között, ami a járműveknél lényegesen lassabb, sétálósebességgel mozgott.

A stockholmi bemutatón az Ericsson 5G Radio prototípusok szerepeltek, amelyeket Észak-Amerikában és Ázsiában a mobilszolgáltatók már használnak a valós körülmények közötti 5G tesztekhez – írták.

A tájékoztatás szerint a mobiltávközlési szolgáltatók már világszerte készülnek az 5G hálózatra történő áttérésre, emiatt rövidesen kiemelten fontossá válik a gyorsan mozgó járművekben is megbízható adatkapcsolat biztosítása, ami az intelligens közlekedési alkalmazások, önjáró személyautók és buszok esetében alapvető követelmény.

Az Ericsson világszerte már több mint 20 vezető mobilszolgáltatóval működik együtt az 5G hálózatok és felhasználási módok terén, aminek részeként 2016-ban valós körülmények közötti tesztelésekre is sor kerül. Az 5G komoly hatással lesz a teljes mobilhálózatra, az ehhez kapcsolódó ökoszisztémára, eszközökre, rádió hozzáférésre, mobil gerinchálózatra, és a felhőre egyaránt – áll az Ericsson közleményében.

Kommentek

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.