A nemrég lezajlott Pekingi Autószalonon az Audi érdekes kütyütanulmánnyal állt elő, a “Connected mobility”, azaz kb. kapcsolt közlekedés filozófiájának jegyében “utolsó kilométeres” gördeszkát szereltek a Q3-asba. A SUV lökhárítójából kihúzható tálcán egy gördeszka, még pontosabban 105 cm hosszú, karbonszálas és alumíniumelemekből készült longboard várja, hogy a parkolótól a munkahelyig, bevásárlóközpontig, edzőteremig vigye vagy kísérje a sofőrt. audi_connetcted_mobility_deszka_01 Az elektromos hajtású járgány a fiókjában töltődik, majd amikor szükség van rá, gördeszkaként, a kihajtható fogantyúval elektromos rollerként, vagy akár a felhasználó okostelefonjának Bluetooth-jele alapján a gazdát önállóan követő csomagszállító platformként, “robotlondinerként” álljon szolgálatba. A deszka/roller maximálisan 30 km/órás sebességre képes, hatótávja legfeljebb 12 km. A “connected” fogalma nem merül ki abban, hogy a deszkát a mobilunkkal irányítsuk, az autó navigációs rendszere már az érkezés előtt kiszámítja és közli az autóval és a deszkával kombinált optimális utat a célhoz, parkolóhelyet, majd ideális útvonalat ajánl az e-deszka számára. audi_connetcted_mobility_deszka_03 Nem véletlenül Pekingben mutatta be az Audi az eszközt, Kína több tucatnyi milliós nagyvárosában komoly kérdés az urbánus közlekedés lehető legkevesebb egyéni autózással való megoldása.