Indítás helyett blokkol a slusszkulcs

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.25. 18.15

Feltéve, ha ivott a sofőr, mert akkor a Honda és a Hitachi közös fejlesztése megakadályozza a vezetést.

Indítás helyett blokkol a slusszkulcs

Az autók nyitását-indítását szolgáló kártyák, sőt a négykerekűekbe épített, indításgátló alkoholszondák sem jelentenek már világújdonságot, de a Honda és a Hitachi közös fejlesztésében egyesíti a két dolgot. A kártyába beépített szenzor a japán cégek állítása szerint a kütyü három másodperc alatt képes lemérni a leheletből az alkoholfogyasztást, és átverni sem lehet, el tudja különíteni az emberi leheletet más gázoktól. A fő attrakció persze nem az, hogy az autós tudja mennyit ivott, ha ivott, hanem az, hogy az autót el sem tudja indítani, ha a kelleténél többet – amiről a járgány központi kijelzője udvariasan tájékoztat is. Az eszköz alsó mérési küszöbe 0,015 mg/l véralkohol-tartalom, azaz egy nagyságrenddel pontosabban mér, mint az itthoni zéró tolerancia 0,1 mg/l-es küszöbértéke. A Honda-Hitachi kütyüjének előnye a gyártók szerint az, hogy már egy lépéssel előbb megkezdi az ittas vezetés elleni küzdelmet, hiszen a sofőr már azelőtt szembesül az esetlegesen alkalmatlan állapotával, mielőtt beülne az autóba, ahol esetleg nagyobb a kísértés az indulásra – amit persze szintén megakadályoz az eszköz. A szondás kulcskártya egyelőre prototípus, de a gyártók határozott szándéka, hogy szériaéretté fejlesszék. honda_szonda_kulcskartya02

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.