Önjáró autós mozit szabadalmaztatott a Ford

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.10. 17.32

A Fordnál nagyon bízhatnak jövendő önjáró autók megbízhatóságában, ugyanis az amerikai gyártó mérnökei már rendes, az utat teljesen kitakaró mozivásznat is álmodtak hozzájuk.

ford-self-driving-cinema-patent Nem kérdés, hogy az autózás hosszú távú jövője az autonóm járműveké lehet, más kérdés viszont, hogy mikor jutnak arra a szintre a fejlesztések, hogy tökéletes, 100 százalékos biztonságban ülhessenek az utasok, amíg a járgány elviszi őket A-ból B-be. Akármikor is, az autógyártók már készülnek erre. Az önjáró autókkal foglalkozó összes gyártónál téma a vezetés alól felszabadult sofőr és az utasok idejének tartalmas kitöltése, amire az egyik válasz természetesen a (multi)médiafogyasztás, például a filmezés. A Ford mérnökei ennek egy extrém formáját álmodták meg: egy nemrég beadott szabadalmi kérelmükben egy teljes, az utat 100 százalékban kitakaró mozivászon szerepel, amelyre a beépített projektor vetítené hatalmas méretben a néznivalót (lásd fent!). Te végig mernél ülni egy kétórás, országúti, esetleg városi szakaszokkal is tűzdelt utat úgy, hogy egyáltalán nem tudod, ki, mi van előtted, miközben az autót csakis szenzorok, algoritmusok terelgetik? Tudnád élvezni a filmet?

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.