Kerekek helyett gömbök – az autózás jövője?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 16.25

A gumigyártó Goodyear jövőbe mutató koncepciót leplezett le: az önjáró autókhoz kerék helyett tervezett gömböket.

goodyear-eagle360 A gumigyártó Goodyear érdekes tanulmánnyal állt elő, az amerikai cég a jövő önjáró autóira kerekek helyett gömböket álmodott. A Goodyear Eagle-360 nevű koncepciója szerint a gömbgumikat a hagyományos felfüggesztés helyett mágneses mező tartaná a helyén, maguk a gömbök pedig önmagukban is “okosgumik” lennének. A gömbök első, magától értetődő előnye az irányváltások könnyebbé tételében áll, belátható, mekkora mozgási szabadságot biztosít a megoldás, legyen szó akár előzésről, akár parkolásról. Az Eagle-360 bőségesen meg lenne pakolva szenzorokkal és kommunikációs interfészekkel. Alapvető, hogy saját állapotáról mindig a legpontosabb információkkal szolgálna, emellett viszont a többi közlekedővel és a környezettel folytatott adatcserével előre felkészülhetne az útviszonyok változására is. A természetből, az agykoralloktól ellesett mintázatú futófelület amolyan mesterséges szivacsként a vizes útfelületeken is ideális tapadást biztosítana, ugyanis a nedvességgel érintkezve puhábbá válna. https://www.youtube.com/watch?v=oSFYwDDVgac

Kommentek

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.