Forgalomban tesztelik az “átlátszó” kamiont

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 14.15

Argentínában négy hónapos közúti tesztre küldik a Samsung “átlátszó”, előzést segítő kamionját.

A Samsung tavaly nyáron egy látványos videón mutatta meg, mennyivel könnyebb és biztonságosabb lehet az előzés, ha az elöl haladó nagy méretű jármű “átlátszó”, pontosabban a követő valamilyen technikai megoldásnak köszönhetően látja az amúgy kitakart utat.


Akkor úgy tűnt, hogy inkább csak technikai demó az egész, de úgy néz ki, komolyabb a dolog, ugyanis a koreai óriás Argentínában közúti tesztre küldi a Safety Truck névre hallgató kamionját.  
A vontató elején elhelyezett kamera képét a vontatmány végén, időjárásálló kijelzőn mutató kamion La Plata környékén négy hónapig rója az utakat. A helyszínt azért választották, mert ott jellemzően magas a félresikerült előzés okozta balesetek száma. 
Az argentínai tesztidőszak után a Samsung Safety Truckja a világ más útjain is felbukkanhat majd.

Kommentek

  • menőmanó

    Nem gondoltam volna, hogy ekkora problémát jelenthet egy kamion leelőzése.
    Bár, ha belegondolok mit össze szerencsétlenkednek egyesek…

  • HakapesziM

    Nem lesz ebből baj rossz látási viszonyok között? Majd lesz aki át akar hajtani a kamionon mert úgy látja, nincs ott semmi.

    Egy gyakorlati kérdés: rakodásnál mi van? Az ajtókat oldalra ki kell hajtani, külső részük ekkor felfekszik a pótkocsi oldalán. Törik, karcolódik majd össze – vissza az a monitor, télen, hóban, esőben tiszta retek lesz. Meg lelopkodják majd a készséget a külterületi parkolókban éjjel.

    És én is azt mondom: akinek gond egy kamion megelőzése, az .zarja össze magát.

  • Fahrer

    Tudok egy sokkal hasznosabb, olcsóbb és sok-sok ember életét megmentő fejlesztést, amit szigorúan kötelezővé tennék. A vékony lemezek helyett normális ütköző körbe (hátul és oldalt) az összes pótkocsin.

    https://youtu.be/A5hm8NElmuk

    Aki meg nem tud megelőzni egy kamiont, az a monitorral a hátulján felszerelt kamiont sem fogja tudni könnyebben megelőzni. Ellenben tényleg simán bele fognak menni azok, akiknek egy pillanatra kihagy a figyelmük, s nem veszik észre, hogy az a kamion hátulja és nem az út.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.