Forgalomban tesztelik az “átlátszó” kamiont

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.04. 02.02

Argentínában négy hónapos közúti tesztre küldik a Samsung “átlátszó”, előzést segítő kamionját.

A Samsung tavaly nyáron egy látványos videón mutatta meg, mennyivel könnyebb és biztonságosabb lehet az előzés, ha az elöl haladó nagy méretű jármű “átlátszó”, pontosabban a követő valamilyen technikai megoldásnak köszönhetően látja az amúgy kitakart utat.


Akkor úgy tűnt, hogy inkább csak technikai demó az egész, de úgy néz ki, komolyabb a dolog, ugyanis a koreai óriás Argentínában közúti tesztre küldi a Safety Truck névre hallgató kamionját.  
A vontató elején elhelyezett kamera képét a vontatmány végén, időjárásálló kijelzőn mutató kamion La Plata környékén négy hónapig rója az utakat. A helyszínt azért választották, mert ott jellemzően magas a félresikerült előzés okozta balesetek száma. 
Az argentínai tesztidőszak után a Samsung Safety Truckja a világ más útjain is felbukkanhat majd.

Kommentek

  • menőmanó

    Nem gondoltam volna, hogy ekkora problémát jelenthet egy kamion leelőzése.
    Bár, ha belegondolok mit össze szerencsétlenkednek egyesek…

  • HakapesziM

    Nem lesz ebből baj rossz látási viszonyok között? Majd lesz aki át akar hajtani a kamionon mert úgy látja, nincs ott semmi.

    Egy gyakorlati kérdés: rakodásnál mi van? Az ajtókat oldalra ki kell hajtani, külső részük ekkor felfekszik a pótkocsi oldalán. Törik, karcolódik majd össze – vissza az a monitor, télen, hóban, esőben tiszta retek lesz. Meg lelopkodják majd a készséget a külterületi parkolókban éjjel.

    És én is azt mondom: akinek gond egy kamion megelőzése, az .zarja össze magát.

  • Fahrer

    Tudok egy sokkal hasznosabb, olcsóbb és sok-sok ember életét megmentő fejlesztést, amit szigorúan kötelezővé tennék. A vékony lemezek helyett normális ütköző körbe (hátul és oldalt) az összes pótkocsin.

    https://youtu.be/A5hm8NElmuk

    Aki meg nem tud megelőzni egy kamiont, az a monitorral a hátulján felszerelt kamiont sem fogja tudni könnyebben megelőzni. Ellenben tényleg simán bele fognak menni azok, akiknek egy pillanatra kihagy a figyelmük, s nem veszik észre, hogy az a kamion hátulja és nem az út.

A BMW-től vásárolná sportmotorjait a Jaguar

Jelentések szerint a jövőben a BMW V8-as turbómotorja teljesíthet szolgálatot a Jaguar Land Rover SVR jelzésű sportmodelljeiben.

Űrhajót szállítottak Budapesten – Fotók

Többek között a Szojuz 35 űrhajó parancsnoki kabinját szállították el a Közlekedési Múzeum megbontott épületéből. Ebben tért vissza a Földre Farkas Bertalan és Valerij Nyikolajevics Kubaszov.

Már majdnem kész a Toyota WRC versenyautója

Még hogy a Yaris női autó? A Toyota Finnországban fejleszti, és jövőre a rali világbajnokságban indítja a kisautóból faragott versenyautóját.

Tényleg középmotoros lesz a következő Corvette?

Minden jel arra utal, hogy a Chevrolet feljebb pozicionálná ikonikus kupéját, és vérbeli szupersportkocsit faragna a Corvette-ből.

F1: “Hamilton a középső ujjával állt az élre”

A nemzetközi sajtó főként a címvédő Lewis Hamilton sikerét taglalta a 31. Forma-1-es Magyar Nagydíj után, amellyel átvette a vezetést a pontversenyben csapattársától, Nico Rosbergtől.

Árcsökkenés jön a kutakon

Csökken a benzin ára szerdától, de nem ezért fogunk V8-asra váltani.

Szerdáig tart a káosz Budán

A Kolosy tér körüli összes utcában káoszt, a kereszteződéstől pedig több irányba több kilométeres dugót okozott hétfőn egy gyakorlatilag 10 méteres gödör.

Már megint a japánok a legmegbízhatóbbak

Hatvanezer olvasó véleménye alapján felállította idei megbízhatósági ranglistáját a brit Which? Car fogyasztótájékoztató magazin. Vannak meglepetések.

F1: Vettel kitart a Ferrarinál

A Ferrari csapatfőnöke cáfolta, hogy rossz lenne a hangulat a csapatnál, Sebastian Vettel a legkevésbé sem kiábrándult.

Megpaskoltam Hamilton fejét

Plusz azt is megtudtuk hétvégén a Hungaroringen, hogy Dzsudzsák Balázs hogyan törte össze néhány éve az M3-ason a Lamborghinit. De azt se felejtsük ki, hogy Massával is intim közelségbe kerültünk.

Szupersiker lett a szupertraffipax?

Számokkal alátámasztva állítják a rendőrök, hogy a magyar autósokat csak sebességméréssel lehet kordában tartani. Régen látott magasságban a bírságszám, de kevesebb a halálos és a súlyos sérüléses baleset.

A verseny, amiről nem gondoltuk, hogy létezik

Mostanában mindig elalszol az F1 alatt? Találtunk alternatívát, ami nemcsak izgalmasabb, de még vicces is.