A szemünkből olvas az autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.08. 16.15

A Harman új fejlesztése az autóvezető szeméből olvassa ki, mennyire koncentrál a sofőr, és ha kell, kikapcsol minden zavaró tényezőt.

Az elsősorban audiomárkáiról (Harman Kardon, JBL, Mark Levinson, AKG stb.) ismert Harman az autóiparban is tevékenykedik, új fejlesztésük például a figyelmetlen vezetés veszélyeit igyekszik csökkenteni.
Az újítás egy, a vezető pupillájának figyelése és elemzése alapján az autó képes a sofőr mentális terhelésének megfelelően könnyebbé tenni az irányítást. A számítógépes elemzőrendszer algoritmusa a szembogár mozgását valamint tágulatát is figyeli, az adatok alapján képes észlelni, ha a vezető nagyon koncentrál vagy multitaszkingol, az autó biztonsági rendszereit pedig ehhez igazítja. 
Ha pupillák alapján a sofőrnek teljes figyelmére szüksége van a vezetéshez, a Harman rendszere például nezavarj-módba kapcsolhatja a csatlakoztatott mobileszközöket, a vezetéssegítő funkciókat pedig az optimális szintre állíthatja, miközben az esetleg zavaró figyelmeztetéseiket lekapcsolja.
Az autóvezető fizikai és mentális állapotának figyelésére számos fejlesztés született az elmúlt években, a szemkövetés, a hőkamera, az ülésbe és/vagy a kormányba épített biometrikus érzékelők mind-mind ilyen-olyan megoldást nyújtanak, a Harman szerint a saját újításuk pozitívuma, hogy nincs szükség fizikai érintkezésre, és kiváltja az összes többi érzékelő, plusz kütyü jelenlétét, működtetését.

Kommentek

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.