Az elsősorban audiomárkáiról (Harman Kardon, JBL, Mark Levinson, AKG stb.) ismert Harman az autóiparban is tevékenykedik, új fejlesztésük például a figyelmetlen vezetés veszélyeit igyekszik csökkenteni.
Az újítás egy, a vezető pupillájának figyelése és elemzése alapján az autó képes a sofőr mentális terhelésének megfelelően könnyebbé tenni az irányítást. A számítógépes elemzőrendszer algoritmusa a szembogár mozgását valamint tágulatát is figyeli, az adatok alapján képes észlelni, ha a vezető nagyon koncentrál vagy multitaszkingol, az autó biztonsági rendszereit pedig ehhez igazítja. 
Ha pupillák alapján a sofőrnek teljes figyelmére szüksége van a vezetéshez, a Harman rendszere például nezavarj-módba kapcsolhatja a csatlakoztatott mobileszközöket, a vezetéssegítő funkciókat pedig az optimális szintre állíthatja, miközben az esetleg zavaró figyelmeztetéseiket lekapcsolja.
Az autóvezető fizikai és mentális állapotának figyelésére számos fejlesztés született az elmúlt években, a szemkövetés, a hőkamera, az ülésbe és/vagy a kormányba épített biometrikus érzékelők mind-mind ilyen-olyan megoldást nyújtanak, a Harman szerint a saját újításuk pozitívuma, hogy nincs szükség fizikai érintkezésre, és kiváltja az összes többi érzékelő, plusz kütyü jelenlétét, működtetését.