Mindentudó bukósisakon dolgozik a BMW

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.06. 14.15

A BMW két új tanulmánya a lézeres világítást és a Head-up Display-jel felszerelt okosbukósisakot előlegezi a motorosok számára.

Két új fejlesztését is bemutatja a BMW Motorrad a Las Vegasban zajló Consumer Electronics Show (CES) alkalmával. A lézervilágítás- és a bukósisak Head-Up Display-tanulmányok előrevetítik a sorozatgyártású modellek új generációját. 
 


A BMW K 1600 GTL koncepciómodell lézervilágítással érkezik, amely logikus folytatása az elmúlt évek fejlesztéseinek: az adaptív kanyarvilágításnak, a LED-technikájú nappali menetfénynek és a dinamikus féklámpának. 
 
Az új BMW 7-esről és a BMW i8-asról már ismert lézeres technológia különösen világos tónusú, és akár kétszeres, mintegy 600 méternyi hatótávú fényt biztosít. Robusztus és kompakt konstrukciójának köszönhetően a lézerfény-technikát kiemelkedően hosszú élettartam jellemzi, s karbantartást sem igényel.


A műszaki megoldás a motorkerékpárok esetében még igen költséges, de a nagysorozatú gyártással ez jelentősen csökken majd. A motorkerékpáros széria-alkalmazás már középtávon is megvalósíthatónak tűnik.
 
A BMW másik érdekes fejlesztése a bukósisakba épített  Head-Up Display. A BMW autóiban már 2003 óta elérhető szolgáltatás most a kétkerekűeknél is egyre közelebb kerül a megjelenéshez.
A funkcióval a motorosok számára is lehetővé válik, hogy a legfontosabb információk közvetlenül látóterükben tűnjenek fel, nem kell a műszeregységre pillantgatni, a motoros zavartalanul az útra és a forgalomra összpontosíthat. Az éppen kijelzett adatállomány szabadon programozható, így csakis olyan információk jelennek meg a motoros szeme előtt, amelyek az adott menethelyzetben valóban relevánsak.
 


A kijelzett információk köre a biztonsággal kapcsolatos adatokra is kiterjed, például a motorkerékpár pillanatnyi műszaki paraméterei, mint a gumiabroncsok nyomása, az olaj- és üzemanyagszint, a sebesség, az aktuális sebességfokozat, valamint a közlekedési táblák felismerő funkciója, illetve a veszélyes helyek előtti figyelmeztetések formájában. A járművek közötti jövőbeni fejlett információcsere, azaz a V2V (vehicle-to-vehicle) kommunikáció a legfontosabb információk valós idejű átadására is lehetőséget kínál, például hirtelen felbukkanó veszélyhelyzetek előtti időbeni figyelmeztetésként.
 
A Head-Up display azonban már az indulás előtt elvégzett útvonaltervezéshez kapcsolódó navigációs útmutatásokkal is képes segíteni.
 


A bukósisak a biztonságosabb motorozásban másképp is segít: az előre néző beépített kamera a motoros szemszögéből képes rögzíteni a történéseket, míg a hátrafelé néző párja “digitális visszapillantó tükörként” szolgálhat a jövőben.
 
Az integrált miniszámítógéppel és hangszórókkal felszerelt bukósisak a kormányarmatúrán található kontrollerrel vezérelhető, a motoros így kényelmesen választhatja ki a kívánt információkat, illetve kamerafunkciókat.
 
A sisak jelenleg két darab, cserélhető akkumulátorával öt órányi működésre képes.

Kommentek

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.