Itt az első igazi légdeszka?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.28. 16.30

Nem egyszer hallhattunk már lebegő deszkákról, de úgy tűnik, most tényleg megszületett a bárhol használható légdeszka, igaz, még ormótlan és nevetséges hatótávú.

A Vissza a jövőbe második része óta izgatja a nagyközönség és a mérnökök, feltalálók fantáziáját a légdeszka, akadt nem egy próbálkozás a létrehozására, de eddig nem született valóban korlátlanul használható megoldás.
Idén például a Lexus állt elő egy igen elegáns darabbal, de annak is mágneses pálya kell.
Most itt egy újabb próbálkozás, talán az eddigi legreálisabb, igaz, még nagyon gyerekcipőben jár.
A romániai alapítású, ma már amerikai cég, az eddig aviatikával és űrtechnikai fejlesztésekkel foglalkozó Arca légdeszkája elviekben bárhol, bármilyen felület felett – ide értve a vizet is – képes lebegni és haladni. 
Itt az első igazi légdeszka? 1
Az ArcaBoardot 36 darab ventilátoros fúvóka emeli meg, amelyek együttesen 272 lóerőt termelnek és 195 kg-ot képesek a levegőbe emelni. A “deszka” maga pedig inkább egy raklap méretével bír, 145x76x15 cm-es, saját tömege 82 kg, ebből adódóan az akkumulátorok jelenleg mindössze 6 percet bírnak, a csúcssebesség 20 km/óra, a hatótáv 2 km.
Az ArcaBoard irányítása Bluetooth-kapcsolaton keresztül, Androidra és iOS-re is kifejlesztett okostelefonos alkalmazással, kézmozdulatokkal történik.
Az Arcánál 2016 áprilisára tervezik a piacra dobást.

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.