Itt az első igazi légdeszka?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.12.28. 16.30

Nem egyszer hallhattunk már lebegő deszkákról, de úgy tűnik, most tényleg megszületett a bárhol használható légdeszka, igaz, még ormótlan és nevetséges hatótávú.

A Vissza a jövőbe második része óta izgatja a nagyközönség és a mérnökök, feltalálók fantáziáját a légdeszka, akadt nem egy próbálkozás a létrehozására, de eddig nem született valóban korlátlanul használható megoldás.
Idén például a Lexus állt elő egy igen elegáns darabbal, de annak is mágneses pálya kell.
Most itt egy újabb próbálkozás, talán az eddigi legreálisabb, igaz, még nagyon gyerekcipőben jár.
A romániai alapítású, ma már amerikai cég, az eddig aviatikával és űrtechnikai fejlesztésekkel foglalkozó Arca légdeszkája elviekben bárhol, bármilyen felület felett – ide értve a vizet is – képes lebegni és haladni. 
Itt az első igazi légdeszka? 1
Az ArcaBoardot 36 darab ventilátoros fúvóka emeli meg, amelyek együttesen 272 lóerőt termelnek és 195 kg-ot képesek a levegőbe emelni. A “deszka” maga pedig inkább egy raklap méretével bír, 145x76x15 cm-es, saját tömege 82 kg, ebből adódóan az akkumulátorok jelenleg mindössze 6 percet bírnak, a csúcssebesség 20 km/óra, a hatótáv 2 km.
Az ArcaBoard irányítása Bluetooth-kapcsolaton keresztül, Androidra és iOS-re is kifejlesztett okostelefonos alkalmazással, kézmozdulatokkal történik.
Az Arcánál 2016 áprilisára tervezik a piacra dobást.

Kommentek

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.