Kengurufelismerőt fejleszt a Volvo

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 14.45

Míg a forgalmas nagyvárosokban a többi járműre, biciklisre és gyalogosra kell figyelnie a Volvo baleset-megelőző rendszerének, Ausztráliában a kenguruk miatt fejlesztenek

A Volvo adatai szerint Ausztráliában évente több mint 20 ezer alkalommal ütköznek autók kengurukkal. A nagy termetű, erős erszényesek miatt történt balesetek súlyos sérülésekkel végződhetnek mind az emberek, mind az állatok tekintetében, és persze az anyagi kár is jelentős lehet. 


Mivel a svéd gyártó deklarált célja, hogy 2020-ra egyetlen ember se veszítse életét Volvóban ülve, “kénytelenek” kengurufelismerő rendszert is fejleszteni. 
Nem nulláról indulnak persze, a városi forgalomhoz fejlesztett City Safe szolgáltatást kell módosítaniuk úgy, hogy a viszonylag alacsony sebességgel haladó többi autó, a biciklisek és gyalogosok helyett országúti tempónál legyen képes felismerni a rendszer az állatokat. 
Az autó előtti területet folyamatosan szkenneli a hűtőrács mögé rejtett radar és a szélvédőhöz telepített nagy felbontású kamera, ezek jeleiből a fedélzeti komputer másodpercenként 15 képet elemezve igyekszik felismerni a veszélyforrásokat. A Volvo állítása szerint a veszély észlelése után a rendszer 5 század másodpercen belül képes elindítani a fékezést, míg ugyanez az ember számára 1,2 másodpercet venne igénybe.


Bár a Volvo Európában már jó ideje végez kísérleteket az állatfelismerő rendszereivel, a szarvasmarhák, szarvasok helyett egészen más kihívást jelentenek a gyors mozgású kenguruk, ezért a hét folyamán a Canberra közelében fekvő nemzeti parkban folytatnak vizsgálatokat, megfigyelik, filmezik és elemzik az ugráló erszényesek viselkedését az utak közelében. 

Kommentek

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.