Előre szól az üres parkolóhely

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.29. 16.05

Az üres parkolóhely keresgélése idő- és pénzrabló, valamint környezetszennyező elfoglaltság, a Bosch újítása ezt spórolhatja meg nekünk a jövőben.

A (nagy)városi parkolókeresés időt és pénzt visz el, a felesleges furikázással elégetett üzemanyag pedig a pénztárca mellett a környezetet is terheli, így nem csoda, hogy sokan keresik a megoldást.
Nemrég írtunk már a BMW koncepciójáról, amelyben az autók egymással kommunikálva rövidítik le a parkolásra fordítandó időt, most pedig az autóipari fejlesztőként-beszállítóként is komoly szerepet játszó elektronikai óriás, a Bosch ötletét mutatjuk be.
A német cég megoldása nem a többi közlekedőre hagyatkozik, hanem egészen egyszerűen, a parkolóhelyek foglaltságát számon tartva értesíti az autóst az elérhető szabad helyekről. 
Ehhez nem kell más, mint egy jó tenyérnyi átmérőjű, mindössze 3 cm magas érzékelő, amely a biztos információ érdekében megadott időközönként két különböző módszerrel is szkenneli a beállót, majd az aktuális állapotot egy szerverhez továbbítja. 
Mind az adattovábbítás, mind a működés vezeték nélkül történik, a parkolóellenőr ugyanis akkumulátorból szerzi az energiát, amely akár hét(!) évig is megvan töltés nélkül. A rendszer telepítése 24 óra alatt megoldható.
Az egyes parkolóhelyek aktuális állapotából összeálló “térképet” az autósok okostelefonos alkalmazáson keresztül érhetik el, amelyben lehetőség van például a jármű mérete alapján szűrni az elérhető helyeket.
A Bosch rendszere nem csak az autósoknak, hanem a parkolók üzemeltetőinek is hasznos, hiszen a foglaltsági statisztikák alapján maximalizálhatják a kihasználtságot, emellett pedig akár e-fizetési funkció is kapcsolható hozzá.

Kommentek

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.