A térkép nélküli GPS-eké a jövő?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.09.23. 16.15

A Mio legújabb navigációs eszköze előre telepített térképek nélkül érkezik, elég a kívánt térképért fizetni, sőt akár bérelni is lehet.

Az internetről letölthető, illetve okostelefonokra telepíthető navigációk korában egyre kevesebb szerep jut a kizárólag GPS-funkcióval bíró, drága eszközöknek. A Mio legújabb Base Map sorozata előre telepített térképek nélkül kerül forgalomba, így csak a tényleg hasznos térképért kell fizetni, átutazóban pedig akár bérelhető is a szükséges útvonal.
GPS-ek esetében a távoli országok térképei pluszköltséget okoznak, és jellemzően kihasználatlan funkcióként végzik a legtöbb magyar vásárló számára. 


Ezt a tehetetlenséget oldja fel a Mio Base Map szériája, melynek sajátossága az előre telepített térképek hiányában áll. Igen, egy GPS, melynek épp előnye, hogy nem jár hozzá térkép. A Mio új készülékeivel ugyanis úgy juthatunk a gyári szoftverhez és további extrákhoz, hogy a felesleges térképek nem terhelik pénztárcát. Ha összesen egy ország vagy város útvonalaira van szükség, akkor akár nagyon olcsón megúszható a dolog.
Az eszköz kedvező ára mellett élettartamig szóló térképfrissítés is jár minden egyes megvásárolt térkép mellé, ami folyamatos új útvonalakat és extra kilométereket, valamint a hasznos helyek és érdekes pontok (POI) bővülését hozza minden alkalommal. Akinek viszont csak időszakosan van szüksége egy adott ország úthálózatára, a Mio oldalán 3 napostól az egész hónapos bérlési lehetőségig többféle megoldást is talál. Összesen 44 európai ország térképe érhető el így.


A készülék mindenben megfelel a kor elvárásainak. 5 colos érintőképernyője és 800MHz-es MStar processzora ellenére könnyű gépezet, vékony kialakítása miatt kevés hellyel is beéri. Az úton töltött időt sávkövető rendszerrel és IQ Routes technológiával teszi könnyebbé, a városi közlekedésben pedig parkolási asszisztenssel segíti a sofőrt. LearnMe Pro funkciója pedig a jövőt vetíti előre, az intelligens rendszer ugyanis képes a rögzített adatokból megtanulni vezetési szokásainkat, így a későbbiekben ehhez illő útvonalakra tesz javaslatot.
A Mio új generációs, Base Map készülékei 2015 szeptemberétől kaphatók itthon, már 21 900 Ft-tól.

Kommentek

  • epetike

    Nem igazán értem ezeknek a navigációknak a létjogosultságát. szinte mindenkinek ott van a zsebében az okos telefon, ingyenes navigációval. Pff… talán ez már az utolsó bőr amit leránthatnak?

  • Marcikutya

    @epetike,
    de ne felejtsd el, hogy nincs igazán ingyenes navigáció. Van ahol a programért vagy a készülékért kell fizetni és ezután a térképek frissítése már ingyenes. Van ahol a program ingyenes, de a térképekért kell fizetni. Ami ingyenes, az meg olyan is.

    A feltört programokat és torrentre feltett térképfájlokat ne tekintsük ingyenesnek.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.