Kerekesszék-motor egy autó áráért

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.21. 16.10

Elmés, praktikus, egy mozdulattal fel- és leszerelhető, de iszonyú drága kiegészítő a kerekesszékekhez.

A kerekesszékek motorizálása a legkevésbé sem újdonság, de az amerikai MAX Mobility a beépített hajtás nélküli modellekhez kínál megoldást.
A SmartDrive MX2 rásegítő elektromotor egy mozdulattal fel- és leszerelhető az eredetileg csak emberi erőhöz tervezett kerekesszékre tengelyére, majd intuitív módon segít, amikor szükséges. 
Az irányítása nagyon egyszerű: a fő egységhez Bluetooth-on kapcsolódó karperectől kapott jelek alapján a kerekek meglökése után az érzékelt erőnek megfelelő sebességgel kezdi hajtani a széket, erős lökésnél gyorsan, finom mozdulatnál lassan, a fékezéshez pedig elég a hajtógyűrűt megérinteni. Kanyarodni egyoldali lassítással lehet vele.
Mivel egyik fő alkalmazási módja az emelkedők leküzdése lehet, a gyártó automatikus visszagurulás-gátlóval is ellátta. A rásegítés a karperecen bármikor kikapcsolható.
Az MX2 tömege 5,7 kg, az elérhető sebesség 0,8-8,8 km/óra között mozog, és egy feltöltéssel akár 19 km megtételére is képes.
A SmartDrive-ot a kerekesszékesek többsége valószínűleg örömmel használná, egy nagy bökkenő van: az ára. Az eszköz javasolt fogyasztói ára 6450 dollár, a karpereccel vagy az extraként kérhető ujjnyomásos hajtógombbal pedig már 7150-nél jár (1,8 és 2 millió Ft), ami még amerikai pénztárcával sem kevés, ennyiből már egy jó állapotú és felszereltségű családi autót is lehet kapni használtan.

Kommentek

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.