Kerekesszék-motor egy autó áráért

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.21. 16.10

Elmés, praktikus, egy mozdulattal fel- és leszerelhető, de iszonyú drága kiegészítő a kerekesszékekhez.

A kerekesszékek motorizálása a legkevésbé sem újdonság, de az amerikai MAX Mobility a beépített hajtás nélküli modellekhez kínál megoldást.
A SmartDrive MX2 rásegítő elektromotor egy mozdulattal fel- és leszerelhető az eredetileg csak emberi erőhöz tervezett kerekesszékre tengelyére, majd intuitív módon segít, amikor szükséges. 
Az irányítása nagyon egyszerű: a fő egységhez Bluetooth-on kapcsolódó karperectől kapott jelek alapján a kerekek meglökése után az érzékelt erőnek megfelelő sebességgel kezdi hajtani a széket, erős lökésnél gyorsan, finom mozdulatnál lassan, a fékezéshez pedig elég a hajtógyűrűt megérinteni. Kanyarodni egyoldali lassítással lehet vele.
Mivel egyik fő alkalmazási módja az emelkedők leküzdése lehet, a gyártó automatikus visszagurulás-gátlóval is ellátta. A rásegítés a karperecen bármikor kikapcsolható.
Az MX2 tömege 5,7 kg, az elérhető sebesség 0,8-8,8 km/óra között mozog, és egy feltöltéssel akár 19 km megtételére is képes.
A SmartDrive-ot a kerekesszékesek többsége valószínűleg örömmel használná, egy nagy bökkenő van: az ára. Az eszköz javasolt fogyasztói ára 6450 dollár, a karpereccel vagy az extraként kérhető ujjnyomásos hajtógombbal pedig már 7150-nél jár (1,8 és 2 millió Ft), ami még amerikai pénztárcával sem kevés, ennyiből már egy jó állapotú és felszereltségű családi autót is lehet kapni használtan.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.