Elektromos autóval addig jó járni, amíg nincs szükség az utastér hűtésére vagy fűtésére, hiszen ezek igen komolyan zabálják az energiát, amelyet a hajtásra lehetne fordítani amúgy.
A fűtés terén komoly fejlesztéssel állt elő a német Fraunhofer Intézet magdeburgi Gyártástechnológiai és Automatizálási Intézete. 
Míg a belső égésű motorral is rendelkező autóknál az erőforrás hőjéből könnyedén megoldható a meleg levegő előállítása, az elektromos autóknál jelenleg szilikonpárnákba ágyazott réz fűtőszálakkal oldják meg a dolgot, ezek azonban nagyok, nehezek és egyetlen drótszál sérülése is tönkretehet egy egész panelt.
A magdeburgi kutatók a mostani megoldás helyett karbon nanocsövekből összeállított filmet ajánlanak, amelyet a rajta keresztülfutó áram – az ellenállásnak köszönhetően – melegít fel. A nanocsöves film felmelegítése jóval kisebb fogyasztással jár, a hőt pedig gyorsan leadja, hatékonyan fűtve ezzel az utasteret. A néhány mikrométer vastagságú réteg természetesen sokkal könnyebb a jelenlegi megoldásoknál, további előnye pedig, hogy a felület sérülése esetén is képes funkcionálni.
A fűtésre fordított kisebb áramfogyasztás és a kisebb tömeg együttesen természetesen az elektromos autó hatótávjának növekedésével jár.
A Fraunhofer Intézet szakemberei egyelőre domború felületekre csak egyesével tudják felvinni a mikroszkopikus karbonszálakat, de dolgoznak rajta, hogy hamarosan egyszerű permetezéssel képesek legyenek felületeket beborítani velük.
A rendszert a Frankfurti Autószalonon is kiállítják hamarosan.