Villanyautó-töltés autópályán, menet közben?

Ez lehet a jövő

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.13. 16.05

Nagy-Britanniában új megoldással kísérleteznek az elektromos autók hatótávjának növelésére – töltősávokat építenének az utakba.

Az elektromos autók elterjedésének jelenleg legfőbb akadálya a viszonylag kis hatótáv, a hosszú ideig tartó töltés, amelyet ráadásul még a világ fejlettebb felén is ritkás infrastruktúra szolgál ki.
Nagy-Britanniában olyan megoldást fejlesztenek, amely akár forradalmasíthatja is a villanyautózást, a töltés problémáit ugyanis szinte kiiktatná a dolog. Dél-Koreában már ma is vannak vezeték nélkül töltő buszsávok, sőt, Európában is akad olyan, ahol a megállóban veszi fel az energiát a busz, de a személyautóknál mennyiségi és minőségi ugrást is jelentene valami hasonló.
A brit autópálya-felügyelet, a Highways England elképzelése szerint ugyanis a jövőben teljes “töltősávokat” alakíthatnának ki a közutakon, így az elektromos autók menet közben, vezeték nélküli töltéssel folyamatosan szinten tartanák a hatótávot.
Villanyautó-töltés autópályán, menet közben? 1
A projekt még kezdeti stádiumban jár, a megvalósíthatósági tanulmányok után most következnek az első tesztek, amelyek során a megfelelő töltőkkel épített, a közutakat szimuláló pályán vizsgálják majd a gyakorlati alkalmazhatóságot, ez a szakasz nagyjából 18 hónapig tart majd.
“Az alacsony károsanyag-kibocsájtású járművek menet közbeni töltésének lehetősége igen izgalmas. Folytatjuk a kutatásokat, hogy mind a családok, mind a vállalkozások számára javítsuk az alacsony emissziós közlekedés lehetőségét” – mondta a projekt kapcsán Andrew Jones közlekedési miniszter.

Kommentek

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.