A BMW megmondja, átcsúszunk-e még a zöldön

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.06. 16.10

Egy új alkalmazásnak köszönhetően az amerikai sofőrök a múlt hét óta már előre tudhatják, gyorsítsanak vagy már fékezzenek a közlekedési lámpa előtt.

Egy oregoni startup, a Connected Signals, valamint a BMW együttműködésével több amerikai városban is nyugodtabban, biztonságosabban és takarékosabban vezethetnek az autósok, ugyanis előre tudhatják, gyorsítsanak vagy már fékezzenek a közlekedési lámpa előtt.
A Connected Signals EnLighten nevű, iOS-re és Androidra is elérhető alkalmazása a városi közlekedésilámpa-rendszerek és az okostelefon GPS-adatait felhasználva képes előrejelezni, hogy meddig tart még a zöld vagy épp a piros fény.


A sofőr tudhatja, hogy átfér-e még a zöldön, vagy épp érdemes lassítania, mert már nyakán a piros, sőt, nemcsak közvetlenül a kereszteződések előtt, hanem már kicsit korábban is készülhet, motorfékkel lassítva, vitorlázva érhet a lámpához, a teljes megállással és újraindulással járó többletfogyasztást is megspórolva. Ha a pirosnál kell várni, jól jöhet tudni, hogy érdemes-e még rápillantani a telefonra, belefér-e bekapni egy-két falatot vagy inni egy kortyot, mielőtt a sárga következik – az app hangjelzéssel figyelmeztet öt másodperccel a piros vége előtt.
 
Bár az EnLighten minden, a fent említett két rendszert futtató okostelefonon használható, a BMW Apps opcióval ellátott bajor járgányok esetében az iPhone az autó rendszerére csatlakoztatva közvetlenül az autó kijelzőjén jeleníti meg az információkat, emellett az irányjelző figyelésével balra kanyarodási szándék esetén a bal oldali út lámpáinak adatairól is tájékoztatást ad.
Az EnLighten pillanatnyilag az USA 10 városában, valamint az ausztráliai Melbourne-ben és az új-zélandi Christchuchben működik, de a Connected Signals folyamatos terjeszkedésre készül, igaz, Európát egyelőre nem említik.

Kommentek

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csap a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.