Napellenzőből head-up display

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.07.14. 15.50

Egy kanadai startup fejlesztésével a napellenző helyére egy mindentudó kijelző kerül, amely a navigációtól a hangvezérelt üzenetküldésig kismillió dologra képes.

Bár a head-up displayek hasznosságáról-biztonságáról legalábbis megoszlanak a vélemények, biztosan sokan vannak olyanok, akik szeretnének ilyesmit, de az autójukból gyári felszerelésként hiányzik a HUD.
Több gyártó is kínál ilyen-olyan, az információkat általában közvetlenül a szélvédőre vetítő utólagos megoldást, de az Iris névre hallgató, kanadai startup által fejlesztett kütyü jóval ütősebbnek tűnik.


Az Iris az autó napellenzőjének helyére szerelhető, lehajtható kijelzőfelülettel rendelkező eszköz, amely 720p-s HD felbontásban vetíti az információkat közvetlenül a vezető szeme elé.
A rendszer az egyszerű, egyértelmű navigációs infóktól az autó saját fedélzeti komputerétől kapott menetadatokon keresztül egészen az iOS-re és Androidra is kínált Iris app számtalan kiegészítő funkciójának figyelmeztetésééig jeleníthet meg szinte bármit.
Az Iris képes a piros lámpák felismerésére, a sebességkorlátozások “fejben tartására”, de az okostelefonos app bluetooth-os csatlakoztatása után az üzenet- és híváskezelésre is, a vezérlése pedig hanggal és kézmozdulattal is történhet. A Google Mapsszel, a Facebookkal, a WhatsApp-pal natív módon, a saját app telepítése nélkül is együttműködik az Iris.
Napfényes időben a kijelző egyébként a “kitúrt” eredeti napellenző funkcióját is pótolja, az üzeneteket pedig kívülről nem láthatja a többi közlekedő.
A stratup egyelőre az Indiegogón közösségi finanszírozásban gyűjti a gyártáshoz szükséges tőkét, a csomagok 299 dollártól (85 ezer Ft) indulnak – ezért természetesen jár a kütyü, amikor a tervek szerint októberben beindul az üzem. A kitűzött cél 50 ezer dollár, eddig 40 százaléka, bő ezer jött össze.

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.