Érintésérzékeny kormánnyal az elalvás ellen

Okoskormány - most már ilyen is lesz

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.07.13. 16.25

Egy német fejlesztőcsoport a kormánykerékre helyezett érintőfelületen dolgozik, amely képes a vezető figyelmének lankadását észlelni, de egyéb célokra is jó lehet.

Az autóvezető figyelmének lankadását, a sofőr elálmosodását vagy rosszullétét a kormány az arcot, szemeket figyelő kamerákkal vagy a kormány mozgásán keresztül érzékelő rendszerek nem jelentenek újdonságot, de egy német fejlesztőcsoport most új technológián dolgozik.
A Hoffman und Krippner és a Guttersberg Consulting által fejlesztett “Sensofoil”, azaz érzékelőfilm a kormány felületére kifejtett nyomást figyeli, annak gyengüléséből következtet a sofőr állapotára.
Mint a telefonok érintőképernyője


Míg az éber vezető keze folyamatosan  izeg-mozog vagy épp nyomást fejt ki a kormánykerékre, az elbóbiskoló vagy eszméletét vesztő sofőrnél azonnal gyengül a fogás, megszűnik a mozgás.
A több rétegből összeállított Sensofoilon gyenge áram fut keresztül, amelyet az érintés megszakít, gyakorlatilag úgy működik, mint a rezisztív érintőképernyők. A megoldás előnye, hogy a kapacitatív érintőfelületeknél jóval kevésbé érzékeny a koszra, hőmérséklet-változásokra, ellenben képes fokozatosan, és nem csak igen-nem szinten érzékelni a nyomást és akár kesztyűs kéz esetén sem veszti el a fonalat.
A Sensofoil adatait egy mikroprocesszor dolgozza fel, összevetve azt a normális mozgási és nyomásmintázatokkal, eltérés esetén jelezhet, figyelmeztethet a rendszer. Az alapvető alkalmazás mellett az érzékelőfelületen akár tíz “hot spot”, kijelölt érintési pont is kialakítható, amelyekkel az autó különböző funkciói – médialejátszás, kommunikáció – is irányíthatók.   
Egy gond van csak: a Sensofoil még a a fejlesztők szerint is évekre van attól, hogy megjelenjen az autókban, és ha ez megtörténik, akkor is előbb a luxuskategóriában kerül kereskedelmi forgalomba, majd csak utána csorog le a hétköznapibb modellekbe.

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.