Radarral a biciklisgázolás ellen

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.07.02. 15.45

A Garmin egy startup felkarolásával komoly segítő eszközt ad a biciklisek kezébe, a kerékpáros jó előre értesül, ha autó közelít mögötte.

A Garmin idén tavasszal vásárolta meg az Ikubu Ltd. startupot, miután a kis cég közösségi finanszírozásban nem tudott elég forrást szerezni újításához.


A szabadidős, autós, navigációs kiegészítőkben utazó Garmin most piacra is dobja a fejlesztést, amely óriási segítséget nyújthat az autók által is használt utakon. A Varia Radar Garmin által véglegesre csiszolt formájában az előzésre készülő autókra figyelmezteti a kerékpárost a kormányra szerelt LED-es kijelzőn. A nyereg alá szerelhető érzékelő már 140 méter távolságról “befogja” a közelítő gépjárművet, és a radarhoz csatolt hátsó lámpa egyre intenzívebb és fényesebb villogásával annak vezetőjét is figyelmezteti kerékpáros jelenlétére.
A Varia Radar a Garmin Edge biciklis fedélzeti számítógépével együtt is kapható, az egyesített rendszer már nyolc közelítő gépjárművet képes érzékelni, amelyeknek hozzávetőleges sebességéről és a veszély nagyságáról is tájékoztat.
Az eszköz haszna kétségbevonhatatlan: a statisztikák szerint az USA-ban a biciklis halálával végződő közúti balesetek 40 %-a hátulról történő gázolás eredménye – a számok nálunk is nagyjából ezek lehetnek.  
Egy gond van: a biciklis radar ára 375 dollár, azaz szűk 110 ezer Ft, ami két-háromszorosa az itthon a kerékpárosok többsége által használt drótszamarak árának. A Garmin egyelőre nem kínálja az eszközt a magyar piacon, de az Edge-dzsel párosítva minden bizonnyal a 200 ezer Ft körüli sávban lenne-lesz.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.