Díjat nyert a Volvo kezelőfelülete

Kesztyűben is böködhetjük a csempéket

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 16.05

A Volvo Sensus névre hallgató infravörös érzékelőt alkalmazó vezérlőrendszerét a leginnovatívabb megoldásnak választották egy szakkonferencián.

A Volvo Cars fedélzeti vezérlőrendszere elnyerte a ‘Leginnovatívabb HMI rendszer’ címet a 2015. évi Car HMI Concept & Systems konferencián Berlinben. Az indoklás szerint a Sensus rendszer innovatív jellegével, ösztönös kezelhetőségével, összetettségével, és biztonságos kezelhetőségével lett első.
A Volvo a felhasználók tapasztalatait felmérő kutatások alapján kifejlesztett Sensus rendszere igazodik a felhasználók érzelmi és fizikai szükségleteihez, és könnyen kezelhető érintőfelületével, valamint intelligens, ‘csempés’ szerkezetével hozott újat a fedélzeti kezelők mezőnyébe.
A Sensus HMI egy központi érintőképernyős felületből, a vezetőt tájékoztató műszeregységből, valamint egy head-up kijelzőből (HUD) áll. A Volvo a rendszer tervezése során azt az alapvető koncepciót követte, hogy bizonyos információegységek fontosabbak és időszerűbbek, mint mások.
A legtöbb érintésérzékeny megoldástól eltérően a Volvo Sensus rendszere egyedülálló, infravörös érzékelő technológiát alkalmaz, amely akár kesztyűben is lehetővé teszi a rendszer vezérlését, egyben pontosabban reagáló rendszert valósít meg.
A négy csempéből álló, egyszintes menüstruktúrát, és egyetlen fizikai nyomógombot (Home) alkalmazó Sensus HMI rendszer felhasználó-centrikus logikájának köszönhetően kevesebb lépéssel működtethető, így használata során csökken a figyelemelterelés kockázata.
A Sensus HMI a Volvo XC90-esben is ott van, az autóról szóló tesztünket holnap olvashatják.

Kommentek

  • v_johny

    Ez jó! Amit a TC-n használhatatlannak/vacaknak minősítenek, az díjat nyer máshol. Na, ennek tükrében így szabad teszt/cikk alapján megítélni bármit.

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.