Díjat nyert a Volvo kezelőfelülete

Kesztyűben is böködhetjük a csempéket

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 16.05

A Volvo Sensus névre hallgató infravörös érzékelőt alkalmazó vezérlőrendszerét a leginnovatívabb megoldásnak választották egy szakkonferencián.

A Volvo Cars fedélzeti vezérlőrendszere elnyerte a ‘Leginnovatívabb HMI rendszer’ címet a 2015. évi Car HMI Concept & Systems konferencián Berlinben. Az indoklás szerint a Sensus rendszer innovatív jellegével, ösztönös kezelhetőségével, összetettségével, és biztonságos kezelhetőségével lett első.
A Volvo a felhasználók tapasztalatait felmérő kutatások alapján kifejlesztett Sensus rendszere igazodik a felhasználók érzelmi és fizikai szükségleteihez, és könnyen kezelhető érintőfelületével, valamint intelligens, ‘csempés’ szerkezetével hozott újat a fedélzeti kezelők mezőnyébe.
A Sensus HMI egy központi érintőképernyős felületből, a vezetőt tájékoztató műszeregységből, valamint egy head-up kijelzőből (HUD) áll. A Volvo a rendszer tervezése során azt az alapvető koncepciót követte, hogy bizonyos információegységek fontosabbak és időszerűbbek, mint mások.
A legtöbb érintésérzékeny megoldástól eltérően a Volvo Sensus rendszere egyedülálló, infravörös érzékelő technológiát alkalmaz, amely akár kesztyűben is lehetővé teszi a rendszer vezérlését, egyben pontosabban reagáló rendszert valósít meg.
A négy csempéből álló, egyszintes menüstruktúrát, és egyetlen fizikai nyomógombot (Home) alkalmazó Sensus HMI rendszer felhasználó-centrikus logikájának köszönhetően kevesebb lépéssel működtethető, így használata során csökken a figyelemelterelés kockázata.
A Sensus HMI a Volvo XC90-esben is ott van, az autóról szóló tesztünket holnap olvashatják.

Kommentek

  • v_johny

    Ez jó! Amit a TC-n használhatatlannak/vacaknak minősítenek, az díjat nyer máshol. Na, ennek tükrében így szabad teszt/cikk alapján megítélni bármit.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.