Kamera a visszapillantó tükörbe

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.23. 15.40

A műszerfal tetején, a szélvédőn terpeszkedő fedélzeti kamerákra kínál alternatívát a Mio új termékcsaládja.

Az utakon naponta történnek nehezen tisztázható helyzetek, biztosítási félreértések vagy éppen cserbenhagyásos balesetek. Egy bosszantó koccanás vagy váratlan karambol alkalmával szinte fel sem tudjuk idézni, mi is történt a másodperc ezred része alatt. A sokkhatás miatt zavaros emlékek, eltérő vélemények születnek, így a legtöbb esetben nehezen rekonstruálható egy-egy baleset. Ilyenkor a valódi vétkes kilétéről nehéz megegyezni, a cserbenhagyásos esetekről nem is szólva, amikor a kárt okozó fél adategyeztetés nélkül hagyja el a helyszínt.


Az egyre népszerűbb autós fedélzeti kamerákat épp az ilyen helyzetek hívták életre. A Mio új, tükörbe integrált autós kamerái széles látószögben rögzítik az úton történteket és az autót érő erőhatásokat, melyek együttesen akár bizonyítékként is szolgálhatnak kérdéses szituációkban. A MiVue Mirror eszközei bár elsőre hagyományos tükröknek tűnnek, valójában láthatatlan, kiterjedt figyelmű “high-tech testőrök”. 
A csúcsmodell, a MiVue Mirror R30 kristálytisztán rögzíti az eseményeket: 130°-os látószöge belátja a teljes utat, a hatrétegű üveglencse és az infravörös szűrő pedig segít akár gyenge fényviszonyok mellett is kiváló minőségű képet készíteni. A csúcstechnológiát Ambarella A7L-50D processzor támogatja, így a kamera 2304 x 1296p (Extreme HD) felbontásban rögzíti a videókat, másodpercenként 30 képkocka sebességgel. 
A panorámatükörbe épített fedélzeti rögzítő vékony és kompakt kialakítása biztosítja, hogy alig fogja észrevenni a kocsiban elhelyezett kamerát, ráadásul a túlzsúfolt műszerfal sem akadályozza a szabad kilátást. A 30 centi széles okoseszköz bármilyen visszapillantóval kompatibilis, saját tükörfelületet használ, melyben egy 4,3 colos LCD képernyő is helyet kapott.  


A Mio autós kameráját nem kell minden elinduláskor bekapcsolni, hanem automatikusan elindul, amint az autót beindítjuk, ha pedig a tárhely (MicroSD) megtelik, a rendszer a régebbi felvételeket kezdi felülírni a szünetmentes felvétel érdekében. Koccanás vagy baleset esetén azonban rendkívüli protokoll lép érvénybe, a beépített G-érzékelők jelzésére a kamera automatikusan menti az aktuális esetről készült videofelvételt és erőhatás-adatokat egy külön mappába, melyet biztonsági rendszer véd a felülírással szemben.
Az R30-as modell emellett sávelhagyásra figyelmeztető rendszert is tartalmaz, ami rögtön jelez, ha átlépjük a felfestést. Az LDWS technológia eredményesen csökkenti a figyelmetlenségből vagy éppen fáradtságból bekövetkező balesetek számát, a Mio kamerák így nem csak rögzítik, de meg is előzik a karambolokat.
A Mio új generációs autós kamerái június közepe óta kaphatók a magyar piacon.

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.