Az elmúlt napokban a Jaguar Land Rover (JLR) komoly híroffenzívát indított, a kátyúfelismerő, valamint az okostelefonos távirányítás után újabb autóipari fejlesztésekről számolt be az indiai kézben lévő brit gyártó.
A legújabb “csomagban” több fejlesztést is bemutattak, a JLR boszorkánykonyhájában a vezető agytevékenységét figyelő “Mind Sense”, a más élettani adatokat ellenőrző “Driver Wellness Monitoring” és a gázpedálon keresztül figyelmeztetéseket adó “Haptic Accelerator Pedal” is készülget.
Agyhullám-detektor
A Jaguar Land Rover “agyfigyelő” kutatása a vezető agyhullámait figyelve – az emberi agy négy különféle, jó azonosítható és eltérő tudatállapotot jelző hullámot produkál -, képes meghatározni, ha a sofőr elbambul vagy elálmosodik vezetés közben. 
A fejlesztés a domináns agyhullámokat nem a hagyományos, az autóban a legkevésbé sem praktikus fejszenzorokkal, hanem a NASA és az USA bobcsapata által is használt technológiával, a kormányba épített bőrérzékelővel figyeli. 
A tenyéren keresztül szerzett, gyengébb jelek még erősítésre szorulnak, hogy a tiszta agyhullámokat dolgozhassa fel a szoftver, ezen dolgoznak jelenleg, ugyanakkor az adatok értékelését neurológus szakemberekkel közösen végzik. 
Életjel-ellenőr
A Jaguar Land Rovernél nem csak a vezető agyhullámait, hanem életjeleit is figyelnék, egy  Jaguar XJ ülésébe épített, eredetileg kórházi felhasználásra kifejlesztett szenzorrendszerrel  a pulzust és a lélegzést detektálhatják. 
A sofőr fizikai állapotának monitorozásával nem csak vezetést ellehetetlenítő, balesetveszélyes hirtelen rosszulléteket lehetne előrejelezni, az adatok alapján a belső, műszerfali világítás, az audiobeállítások és a klíma megfelelő hangolásával stressz is csökkenthető.
Érintés nélküli érintőképernyő
A brit gyártó az infotainment-rendszer és a vezető közti interakciók hatékonyabbá tételén is dolgozik, a cél, hogy a sofőr a lehető legrövidebb ideig vegye le a szemét az útról. A Predictive Infotainment Screen (kb. előrelátó érintőképernyő) kamerákkal figyeli a vezető kézmozdulatait, így képes megjósolni, melyik gombot szándékszik megnyomni a felhasználó, amit aztán helyette meg is tesz, nincs is szükség valódi érintésre. 
A kísérletek szerint a technológia 22 százalékkal csökkenti a gombnyomásra fordított időt.
És hogy a vezető honnan tudja, hogy “megnyomta” a kívánt gombot? A prototípusban ultrahanggal keltenek érintést, bizsergést az ujjbegyen.
Rezgő pedál
A kéz mellett a lábnak is jut valami: a Jaguar Land Rovernél rezgő-pulzáló visszajelzésekre képes gázpedált is fejlesztenek. A pedál tövénél elhelyezett elektromotorral működő “rezgető” figyelmeztethet mondjuk a megengedett sebesség túllépésére, vagy épp dugóban araszolásnál a ráfutásos ütközés veszélyére anélkül, hogy további hang- vagy vizuális ingerekkel zavarná a sofőrt.