Jönnek a telefonról távirányítható autók

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.16. 18.00

A Jaguar Land Rover okostelefonról vezethető prototípussal kísérletezik, már be sem kell ülni az autóba.

Bár nem épp tömeggyártó, a Jaguar Land Rover mégsem autóipari beszállítók vagy épp más riválisok által kifejlesztett technológiákat felhasználva akar a technikai fejlődés élvonalában maradni, nagyon is komoly munkát végeznek házon belül.
Nemrég írtunk a kátyúfelismerő és -előrejelző rendszerükről, de máris itt egy újabb fejlesztés, az autonóm járművek útját kitaposó, egyelőre azonban a sofőrt előtérbe helyező  távirányítású Range Rover.


A Remote Control Range Rover Sport (RCRRS) kísérleti prototípust a vezető egy okostelefonos alkalmazáson keresztül nagyjából úgy irányíthatja, mint az RC-autókat: a kormányzás, a gázadás és a fékezés mind kívülről kezelhető. Ezzel a vezető nehéz terepviszonyok vagy épp trükkös parkolási körülmények mellett az autó mellett sétálva navigálhat, legfeljebb 6,5 km/órás sebesség mellett.
Az autón kívül álló sofőr így figyelheti a tereptárgyakat, az emelkedőt vagy lejtőt, a szögeket, a gázlón való átkelést vagy akár a csúszós-havas talajt is. 
A távirányításhoz a sofőrnek – pontosabban az okos-slusszkulcsnak – az autó 10 méteres körzetében kell tartózkodnia, nagyobb távolság elestén a rendszer lekapcsol. Ugyanez történik akkor is, ha a vezető veszélyesen közel megy a járműhöz.


A Jaguar Land Rover a “Multi-Point Turn” (többpontos forduló) Range Roverrel is foglalkozik, amely önállóan képes 180 fokos irányváltoztatásra az autó fordulókörénél  kisebb helyen, például zsákutcákban, parkolókban, hozza az Y-fordulót sofőr nélkül is.
A rendszer a beépített szenzorokkal felméri a rendelkezésre álló helyet és a környezeti akadályokat, járműveket, gyalogosokat, majd a sebességváltót – ideértve a hátramenetet is -, a gázt és a féket működtetve annyiszor és olyan szögben fordul, ahányszor és ahogy csak kell, amíg a kívánt irányba nem áll.  

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.