Ittál? Nem indul az autó!

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.09. 13.50

Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság is beszállt az autóba építhető alkoholszondák fejlesztésébe. Öt év múlva kerülhet a járművekbe a rendszer.

Korábban is felmerült már az ittas vezetést megakadályozó, autóba szerelt rendszerek fejlesztése, most az amerikai National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA – a szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság) is ilyenen dolgozik.
Az NHTSA iparági szereplőkkel összefogva két technológiát dolgozott ki az ittas vezetők elindulásának megakadályozására: az első a leheletből, az alkoholmolekulák infravörös detekciójával, a másik pedig érintéssel, a bőr alatti erekben futó vér spektrumanalízisével állapítja meg a véralkohol szintjét – az előbbi a műszerfalra, kormányoszlopra helyezve, utóbbi a gyújtásgombon vagy a sebességváltó markolatán kaphat helyet. 
A szenzorokból kapott adatokat aztán össze lehet vetni az előre megadott határértékekkel – természetesen zéró tolerancia is beállítható -, és ha túllépik a beprogramozott limitet, az autó indítása lehetetlenné válik. 
Prototípusként egy járművet szereltek fel az érzékelőkkel, az NHTSA becslése szerint a további kísérletek, fejlesztések után nagyjából öt év múlva jelenhetnek meg az eszközök a közúti járművekben, például flottákat üzemeltető cégeknél, de opcióként akár a magántulajdonú autókban is.
Az USA-ban jelenleg közel 10 ezren veszítik életüket ittas vezetéshez kapcsolható közlekedési balesetekben.

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.