Navigáció figyelmeztet a borulásra

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.04. 14.00

Ha egy betonkeverő felborul, ritka nagy pusztítást tud okozni. Ennek elkerülésében segítene a Renault Trucks vadonatúj alkalmazása.

A Renault Trucks olyan alkalmazással bővítette a Nav’Truck navigációs rendszert, mely figyelmezteti a betonszállító teherautók sofőrjeit az esetleges borulásokra.

A Mixer Rollover Alerte elnevezésű opciót kifejezetten 8×4-es hajtásképletű járművekhez kínálják. Az alkalmazás működés közben előre figyelmezteti a sofőrt, ha például egy kanyarban túllépi a megengedett sebességet. A rendszer a Nav’Truck GPS alapú térképét használja és valós időben veszi számításba a domborzati viszonyok, a sebesség és a jármű terhelési jellemzőit, azonnal kiértékelve  a felborulás kockázatát.

Az alkalmazás aktiválását azonban a teherautó vezetőjének kell elvégeznie. A sofőrnek elindulás előtt be kell írni okostelefonján vagy tabletjén a szükséges adatokat, illetve a beton típusát és mennyiségét. Menet közben az alkalmazás figyeli a teherautó menettulajdonságait, és ha a felborulás kockázatát érzékeli, azonnal figyelmezteti a sofőrt. Ekkor az applikáció hallható és látható jelzésekkel küld riasztást.

A francia gyártó azért fejlesztette ki ezt az alkalmazást, hogy óvja a sofőrök és a szállítmány biztonságát. Persze a biztonságnak ára van, mivel az alkalmazás 9,99 euróért tölthető le június 30-ig az Appstore és Playstore áruházból.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.