Megkésve bár, de törve nem

Ingyen letölthető az iGo

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.04.21. 17.00

Évekkel az Androidos telefonokon futó, tört iGo megjelenése után végre megjött a hivatalos kiadás is. Méghozzá teljesen ingyen.

Évekkel az Androidos telefonokon futó, tört iGo megjelenése után végre megjött a hivatalos kiadás is. Méghozzá teljesen ingyen.
Az NNG a tizedik születésnapja alkalmából ingyenessé tette az iGO-t, teljes Magyarország térképpel. Az ingyenes navigációs program teljes értékű, nincsenek benne reklámok, ilyen-olyan pénzköltésre sarkalló sunyiságok, de csak hazai térképadatbázissal használható, több országot, még ha akarunk, se tudunk hozzá vásárolni. Ez a szülinapi ajándék Magyarországnak szól, mi magyarok kapjuk, érjük be ennyivel.

Jó ez nekünk? 

Ha évekkel ezelőtt lett volna bármilyen, legálisan megvehető iGO, akkor szerintem a legtöbb Androidos telefontulaj – többek között én is – megőrült volna a gyönyörtől. De 2015-ben, amikor szerencsére már több alternatíva közül is választhatunk, már nem akkora durranás, annak ellenére sem, hogy az iGO talán az egyik legjobb a témában. És dagadhat tőle a népnemzeti kebel is, hiszen magyarok készítik, az egész világnak

Miért éri meg ingyen adni?

Az iGO-t jegyző NNG már régóta nem abból él, hogy közvetlenül a felhasználónak ad el navigációs szoftvereket. Évekkel ezelőtt nagyot léptek előre, megkeresték az autógyárakat és már beszállítóként nekik adnak el személyre szabott megoldásokat. A legtöbb márka rájött, hogy a saját, költségesen fejlesztett és a legtöbb esetben szerencsétlenül működő fedélzeti navigációs rendszer helyett kifizetődőbb profikra bízni ezt a feladatot.
Így tucatnyi autómárkában futhatunk bele iGO-ba, de mivel erre a legtöbb esetben semmi nem utal –  kivétel a Volvo, vagy a Mazda, akik nem érzik cikinek, hogy külsőst bíztak meg a fejlesztéssel – csak a rutinosak szúrják ki, mivel is navigálnak. Szóval az iGO készítőjének nem okoz különösebb veszteséget az ingyen adott program, pláne, hogy a net sötétebb felén évek óta megtalálható az iGO tört, androidos verziója. Akinek nagyon kellett, az már régen megszerezte valahonnan. Teljes Európa térképpel.
Viszont a nagyvonalú ajánlat, miszerint ingyen, legális változathoz juthat a határon belül mozgó magyar autós, egész jól hangzik. Biztosan megírja mindenki, töltik is az emberek, hiszen ingyen még az ecet is édes. De nem a hazai fejlesztésű iGO az egyetlen, ingyenesen letölthető, telefonra való navigációs megoldás. 
Amióta az országhatáron belül a mobilnet árak sem annyira vészesek, azóta aki a magyar utakon telefonnal navigál, az jó eséllyel netes háttértámogatással is meg tudja ezt tenni. Így nemcsak a legrövidebb utat tudja megtervezni a telefon, hanem a legfrissebb forgalmi adatok felhasználásával már a dugókat is ügyesen el lehet velük kerülni.

Waze

Ilyen például a Waze nevű ingyenes program, amely a navigáció mellett több tízezer autós közlekedési adatai alapján arra is képes, hogy elkerüljük vele dugókat, fix, vagy mobil traffipaxokat jelezzen előre, stb. Ezen felül a hosszabb távú lezárások, forgalomváltozások a bejelentés után pár nappal már bekerülnek az adatbázisba, nem kell sokáig várni a központi térképfrissítésre. 
Megkésve bár, de törve nem 1
Ha megtetszett, itt tölthető el a Waze.

Nokia Here

Míg a Nokia szekere úgy szaladt, mint senki másé az iparágban, nekik is volt a telefonra előre telepített, egész jól használható navigációs programjuk. Az okostelefonok elterjedésével a Nokia neve alaposan megkopott, de szerencsére a márka navija megmenekült, sőt, egy ideje a Google applikációs boltjából ingyen letölthető ez is. A Here fantázianevű szoftver óriási előnye, hogy a világ bármely része letölthető hozzá, a kezelőfelülete  csinos, és navigáció közben – ez főleg külföldön klassz – nem igényel netkapcsolatot, offline módban is kíválóan működik. 
Megkésve bár, de törve nem 2
Innen tölthető le ingyen a Nokia Here.

Google Maps

Országhatáron belül, netkapcsolattal a Google térképe is prímán használható navigációra. Külföldön járva azonban már nem mindenki kíván egy halom pénzért netre csatlakozni, ezért ott nem teljes értékű a Google térképe. Egy ideig megvolt a lehetősége annak, hogy offline navigációhoz lementsük a kívánt térképrészletet, de a jelenlegi verzióban ez az opció nincs benne. Legalábbis Magyarországon, trükkök nélkül biztos nem működik.
A Google terméke is képes megjeleníteni a forgalmat, és a műholdas nézet is nagy segítséget jelenthet bizonyos esetekben. Emellett képes kerékpáros, gyalogos és tömegközlekedési eszközökkel is útvonalat tervezni.
Mindezek ellenére, akit érdekel, mindenképpen töltse le az ingyenes iGO-t, ha másért nem legalább azért, hogy ne lopott, tört alkalmazás fusson a telefonján.
Az ingyenesen letölthető iGO Magyarország itt található. Érdemes vele sietni, mert április 20  és 29 között lehet csak hozzájutni a SzülinApp fantázianevű alkalmazáshoz. 

Szavazás

Neked ki mondja, hogy jobb forduló következik?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.