Jönnek a gigakijelzők a Volkswagennél

32,5 centis monitor a Golfban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.06. 10.00

Különleges cockpit-koncepcióval jelentkezett a Volkswagen a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai szakkiállításon. A hardver épp olyan érdekes, mint a vezérlés.

Amikor azt olvassuk, Golf R Concept, brutális motorteljesítményre gondolunk. Ez esetben viszont a hajtáslánc sokadlagos jelentőségű: a szórakoztatóelektronikai ipar első számú kiállításán, a CES-en ugyanis a fedélzeti elektronikai rendszerek érdeklik a közönséget.
A Volkswagen nem is okozott csalódást: a Golf R Touch Concept középkonzolját egy egyelőre aránytalanul nagy, 12,8 colos érintőképernyő foglalja el. Ennek konfigurációja szabadon variálható, akár egy táblaszámítógép esetében.
A nagy felbontású monitorhoz egy háromdimenziós kamera csatlakozik, amely valós és praktikus gesztusfelismerő funkciókat tesznek lehetővé. Ha például megérintjük a tetőt, majd kezünket elölről hátrafelé mozgatjuk, kinyílik a napfénytető; fordított irányú kézmozdulatra pedig magától bezáródik. 
Hasonlóképpen állíthatók az ülések is: az erre szolgáló virtuális kezelőfelület az ülések oldalfalának megsimításával hívható elő a hatalmas monitoron.
Nem ez az egyetlen digitális kijelzőfelület a Golf-tanulmányban: a klímaberendezés, a fedélzeti rendszerek és a multimédiás berendezés egy 8 colos kijelzőről vezérelhető, míg a műszerparkot a Passatból ismert, 12,3 colos monitor helyettesíti.
A bonyolult rendszerekhez némi parasztvakítást is társított a Volkswagen: a beltér hangulatvilágítása 16,7 millió színben hangolható, így garantálva, hogy ha egyszer megtaláltuk álmaink tónusát, soha többé ne lelhessünk rá az árnyalatok dzsungelében.
Jönnek a gigakijelzők a Volkswagennél 1

Kommentek

  • ladigidy

    Azért majd remélem az utat is fogják nézni nemcsak a kijelzőket.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.