Jönnek a gigakijelzők a Volkswagennél

32,5 centis monitor a Golfban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.06. 10.00

Különleges cockpit-koncepcióval jelentkezett a Volkswagen a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai szakkiállításon. A hardver épp olyan érdekes, mint a vezérlés.

Amikor azt olvassuk, Golf R Concept, brutális motorteljesítményre gondolunk. Ez esetben viszont a hajtáslánc sokadlagos jelentőségű: a szórakoztatóelektronikai ipar első számú kiállításán, a CES-en ugyanis a fedélzeti elektronikai rendszerek érdeklik a közönséget.
A Volkswagen nem is okozott csalódást: a Golf R Touch Concept középkonzolját egy egyelőre aránytalanul nagy, 12,8 colos érintőképernyő foglalja el. Ennek konfigurációja szabadon variálható, akár egy táblaszámítógép esetében.
A nagy felbontású monitorhoz egy háromdimenziós kamera csatlakozik, amely valós és praktikus gesztusfelismerő funkciókat tesznek lehetővé. Ha például megérintjük a tetőt, majd kezünket elölről hátrafelé mozgatjuk, kinyílik a napfénytető; fordított irányú kézmozdulatra pedig magától bezáródik. 
Hasonlóképpen állíthatók az ülések is: az erre szolgáló virtuális kezelőfelület az ülések oldalfalának megsimításával hívható elő a hatalmas monitoron.
Nem ez az egyetlen digitális kijelzőfelület a Golf-tanulmányban: a klímaberendezés, a fedélzeti rendszerek és a multimédiás berendezés egy 8 colos kijelzőről vezérelhető, míg a műszerparkot a Passatból ismert, 12,3 colos monitor helyettesíti.
A bonyolult rendszerekhez némi parasztvakítást is társított a Volkswagen: a beltér hangulatvilágítása 16,7 millió színben hangolható, így garantálva, hogy ha egyszer megtaláltuk álmaink tónusát, soha többé ne lelhessünk rá az árnyalatok dzsungelében.
Jönnek a gigakijelzők a Volkswagennél 1

Kommentek

  • ladigidy

    Azért majd remélem az utat is fogják nézni nemcsak a kijelzőket.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.