Ördögtől való találmány: életveszélyes az iWatch

Fokozott veszélyt jelent a közlekedőkre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 15.00

Egy brit közlekedésbiztonsági szervezet tanulmánya szerint a mobiltelefonnal kommunikáló okoskarórák hatványozott kockázatot jelentenek az utakon.

A modern autóvezetők intézete (Institute of Advanced Motorists, IAM) sajtóközleményben hívta fel a figyelmet arra a veszélyre, amelyet a közelmúltban egyre nagyobb számban megjelenő okoskarórák (smart watch), azokon belül is a kiemelten nagy vásárlói érdeklődésre számot tartó iWatch, az Apple legújabb terméke jelent. 

A problémát pont az okozza, ami miatt olyan népszerűek és praktikusak ezek a mobiltelefonnal összeköttetésben álló, annak vezérlésére, illetve üzenetek megjelenítésére szolgáló berendezések: mivel a felhasználó csuklóján hordja, működtetése nem csak a képernyőt vagy a készüléken elhelyezett gombokat nyomogató kezet, hanem értelemszerűen a másikat is lefoglalja.
A brit közlekedési minisztérium már bejelentette, hogy az iWatch (és vélhetően minden hasonló szerkezet) vezetés közbeni használata egyenértékűnek tekintendő a mobiltelefon-használattal, azaz három büntetőpontot és közel 40 ezer forintnak megfelelő bírságot von maga után. Ha egy brit vezető telefonálás közben okoz balesetet, az automatikusan súlyosabb büntetést (halálos gázolás esetén például legalább két év szabadságvesztést) jelent. 
Az iWatch apró, 38×42 mm-es képernyővel, valamint egy, oldalt elhelyezett gombbal rendelkezik. Forgalmazása 2015 elején veszi kezdetét; a gazdag funkciókkal felvértezett készülék nagyjából 100 000 forintnak megfelelő áron kerül piacra. 
A helyzet pikantériája, hogy számos autógyártó kapva kapott a legújabb trenden: többek között a Nissan, a BMW és a Mercedes-Benz is megalkotta már saját okos karóráját, amelyek például a fedélzeti rendszerek felügyeletére és vezérlésére is alkalmasak.

Kommentek

  • Malacka

    iWatch elnevezésű termék nem létezik, legalábbis nem a Cupertino székhelyű almás cég terméke!
    Apple Watch viszont már igen.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.