Elöl-hátul rugózó, elektromos rásegítésű cargo-biciklit fejlesztett egy német cég. A térhálós csőváz a merev szerkezet és a mély tömegközéppont záloga, így állítólag akár sportosan is lehet hajtani a bringát – nem annyira sportosan persze, de az átlagos teherbringáknál feltétlenül precízebben.

A csomagszállító keret egy sor extrával szerelhető fel: kétféle falmagasságú dobozt, csecsemőhordozó-rögzítőt vagy dupla gyerekülést kérhetünk hozzá, vehetünk hozzá vászon vagy műanyag esővédőt, vagy rugalmas platótakarót, amely az árura simulva védi azt a természet viszontagságaitól.

A rugózott tengelyeknek köszönhetően sem az áru, sem az utasok nem rázódnak szét a macskaköves utakon. A Bosch segédmotorja jogi besorolástól függően 25 vagy 45 km/óra sebességig biztosít rásegítést, de kérhető nyomatékra hangolt motorral is a bringa: ez főleg az elindulást, emelkedőn való feljutást segíti, és nagy terhek cipeléséhez ajánlják.

riese&müller shoo

Az 500Wh kapacitású akkuból egyet vagy kettőt is beszerelhetünk. Elöl-hátul tárcsafék lassít, a vázba Abus zárat integráltak.

Mindez persze jó sokba kerül: 4500 eurónál indul a bringa, de akár 5300-at is kifizethetünk érte – plusz az extrák. Ennyi pénzért (1,4 – 1,65 millió Ft) persze akár egy korrekt használt autót is vehetünk, de kinek kell egy autó, nem igaz?