Borzalmas, földbe ásott bringacsapdák, kifeszített szögesdrótok

A világ megérett a pusztulásra

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.09.30. 18.45

Komolyan mondom, ennél már tényleg nincs lejjebb.

Először csak a képekre bukkantam rá, de már az is sokkolt, pedig nem is bringázok. Aztán rákerestem, és kiderült, hogy főleg Spanyolországban futhatnak bele ilyen, és ehhez hasonló kellemetlenségekbe a terepen tekerők.
A csapdákat állítólag a földtulajdonosok helyezik ki, akik megunták, hogy pont az ő területükön keresztül vezet egy-egy népszerű bringás vagy terepmotoros útvonal. 
Ezt annyira nehéz megemészteni, de ha ez igaz, akkor világunk tényleg megértett a pusztulásra. Tudjátok hol látni ilyet? Maximum a Mad Max-ben, a mozivásznon…
Olyan is rendszeresen elfordul, hogy szögesdrótot feszítettek ki két fa közzé, amibe aztán a gyanútlan áldozatok szépen megakadnak. Mint például a képen látható Manuel Fernandez, aki március környékén szaladt bele egy ilyenbe.
Borzalmas, földbe ásott bringacsapdák, kifeszített szögesdrótok 1
Ezen a felvételen például pont egy motorost kap le a járműről egy drótközél, vagy valami hasonló:

Kommentek

  • v_gabe

    A megoldás nem ez kellene, hogy legyen. Viszont az az állapot sem tartható, hogy több, jól leírható csoport magasról tojik a magántulajdon szentségére és a jogszabályokra.

  • hova

    Ez így embertelen, törvénytelen és életveszélyes- a rendreutasításnak nem így kell helyt adni, mert meg is halhat valaki! A magántulajdon szentsége sok országban nagyon védett, de így nem kellene.
    De:két-három éve kb. 15 fős kiránduló csoportunknak félre kellett állni egy 5 fős krosszos csapat elöl, ennek ellenére egy felcsapódo kő sajnos egy gyerek orrát betörte. Megállás, elnézés kérés nem történt-talán nem is tudta a motoros, hogy a háta mögött mi történt. MO-i történet, nem Spanyol v Olasz.

  • hova

    Bocsánat, még valami: a Világ nem érett meg a pusztulásra!-ezt kikérem magamnak minden embertársam nevében , de arra megérett, hogy sokmindenben lépni kel/lene.

  • szaboata

    A magánterület határát kerítés jelzi.Aki oda bemegy,az számoljon bizonyos “veszélyekkel”.Nem értek egyet a megélhetési bűnözés Kuncze Gábor által bevezetett fogalmával,lettlégyen az tyúklopás vagy bringás,motoros garázdaság.Nagybani példa: migráns ügy.
    A világ akkor halad a pusztulás útján,ha mindenki megsérthet minden tulajdonjogot.

  • epetike

    Többieknek:
    A magántulajdon Nyugat Európában nem azt jelenti mint itthon. Tőlünk nyugatabbra pl.: Spanyol vagy Francia területeken, kötelező útvonalakat biztosítani a terület átjárhatóságára. Ez azért van így mert az aszfaltozott utakon kívül szinte minden más magán tulajdonban van. Az erdők, hegyek, stb… nagyrészt magán tulajdon és nem zárhatják el a nép elől az utakat.

  • nemkalapos

    A magán tulajdon,MAGÁN TULAJDON !!!S ezt nem kellene a humánussággal elkenni !!A bringás,motoros,mit szólna hozzá,ha kedvtelésből, a leállított járgányán keresztül gyalogolnák,miközben ez-az letörik róla ??!!!Mert épp arra volt kedven menni???Mivel védené,hogy ne menjek arra ???

  • Fogash73

    okosok, egy magántulajdonú ERDÓ, SZÁNTÓFÖLD nagyjából annyit jelent, hogy nem az állami gazdaságé, meg nem a téeszé…

    Ettől függetlenül emelje fel a kezét az az aszfaltparaszt, aki SOHA ÉLETÉBEN nem közlekedett még gyalog, bicajjal, vagy bármmivel két szántás, erdő, mező között földúton! Na? Senki? Akkor mi a f@szt pofáztok itt magántulajdonról? Nem fát lopni mennek, nincs kapu, többnyire tábla/felirat SINCS, hogy valakinek a földjei közt jársz.

    Halkan mondom, hogy az egész Bakony, a Vértes, meg az Északi-Középhegység is MAGÁNTULAJDON, tehát elvileg ti is elhúzhattok a náthás francba, ha véletlenül rátok jön a turistálkodhatnék…

  • hova

    Kedves Fogash73.
    Picit helyesbítenék, mert a Bakonyban a Vértesben és minden hegyvidéken az Erdészeti RT-nek komoly területi tulajdona van és azokat az utakat rendben is tartja! 2012-ben pontosan ezeket a típusú utakat mérték fel, szóval rengeteg útfajta van:anyaga,használhatósága, alkalmazása szerint min. 15 típusú út van, ami erdők-merők között kanyarog és különböző célt szolgál. Nagyon “lápos talaj” a jogi értelmezés szempontjából, felháborodásod megértem, de a magántulajdon előre törésével ennél sokkal komolyabb dolgok is történtek és történnek ma is.

  • keeperbk

    “A magántulajdon szentsége”???
    Soha sem lett volna szabad a szent, meg a tulajdon szót egy mondatba helyezni. Viszont az is biztosan igaz, hogy egyetlen “földesúr” sem vette volna a fáradtságot, hogy kalapáljon, deszkázzon, szögeljen, álcázzon, ha nem zavarta volna őt az ott folyó tevékenység. Pl. a juhait legeltetik, és szétszalad a nyáj a motorzajtól, megrongálnak valamit… stb. Pont a motorosok azok, akikkel szemben szinte lehetetlen jogi úton eljárni. Ha egyáltalán van is rendszám, olvashatatlanul felgörbítve, elkapni meg nem is tudja és nem is igen próbálja a rendőr. Ráadásul, ha “közkedvelt” útról van szó, akkor minden héten más és más fogja zavarni, a tulaj nyugalmát. A megoldáshoz pont az visz közelebb, ami itt történik. Megvan a baleset, közzéteszik, és a motorosok, ha van eszük, olyan ellenőrzött terepet választanak, ahol nem zavarnak senkit. Az más kérdés, hogy a sok mutyizás miatt, hazánkban már lassan minden négyzetméter valami “szerencsés” káder kezében van.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.