Elektromos segédmotor a bringára

Villanyozd fel a biciklid!

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.24. 16.40

Bár az elektromos hajtású biciklik is egyre jobban terjednek, az utólagos “upgrade”-et lehetővé tévő kütyük is megtalálhatók a piacon. Itt a legújabb.

Bár az elektromos hajtású biciklik is egyre jobban terjednek, az utólagos “upgrade”-et lehetővé tévő kütyük is megtalálhatók a piacon. 
Ilyen bővítő go-e ONwheel is, amely a láncvillára erősítve saját hengerével hajtja meg a hátsó gumit, kvázi fordított dinamóként. Az ONwheel érzékeli, amikor a bringás megkezdi a pedálozást, és automatikusan elindítja a rásegítést. 
Ennek mértéke százalékosan állítható akár a kormányra szerelt kapcsolóval, akár Bluetooth-on keresztül okostelefonos alkalmazással. Az ONwheel teljesítménye 250 W/25 km/óra és 800 W/45 km/óra közötti tartományban állítható, sebességhatár is megszabható. Ha nincs szükség rásegítésre, teljesen kikapcsolható.


A 85 dekás kütyü képes az akkumulátor töltöttségi szintje, az aktuális haladási sebesség és a rásegítési hatótáv kijelzésére, emellett a PIN-kóddal le is zárható – igaz, az utóbbi helyett talán praktikusabb egyszerűen lepattintani a rögzítőaljzatáról, a gyártó szerint pár másodperc az egész.
Az ONwheel  egy 25,2 voltos, 200 Wh-s lítiumion akkumulátorból meríti az energiát, amely a kulacstartó helyére kerülhet.
Magától értetődő, hogy a bringa alján csücsülő kütyü igen könnyen bekoszolódhat, a por, a sár csak úgy ugrik az ilyenekre, de nem gond, az ONwheel vízálló, egyszerűen folyó vízzel tisztítható. 
A go-e Kickstarter-kampányában most 499 eurós (155 ezer Ft) hozzájárulással előrendelhető az ONwheel, tervezett kiskereskedelmi ára 599 euró (190 Ft) lesz, amikor piacra kerül. 

Kommentek

  • m3246

    mintha egy új swiftre 5 millióért vennél felnit :)

  • keeperbk

    A cikk, mint ahogy a videó is, elhallgatja a leglényegesebb infókat. Sík úton, átlagos aszfaltminőség mellett egy átlagos bringaára szerelve, 80kg-os emberrel, hány km-t tud megtenni tekerés nélkül? A kismotorokra alkalmazott szabvány szerint hány km a hatótávja? Fékezés üzemmódban visszatermel az akksiba? Mert pl. ha ezt az utóbbit nem teszi, akkor pont semmire sem jó. Írja, hogy 85dkg. És mennyi az akksi, és mennyi az azt tartó applikációnak, meg a kütyüt tartó applikációnak a tömege? Gyanítom mindenestől 4-5kg. Ez nevetséges, tekintettel arra, hogy a túrázók, versenyzők százezreket fizetnek csak azért pluszban, hogy a bringáik 1-2 kg-al könnyebbek legyenek (karbon, titán stb. cuccok). Most meg pakoljanak rá több kiló nehezéket? A hatásfok gondolom szintén nincs az egekben, mert ez a kis felületen érintkező dörzskerék, csak akkor tud észrevehető nyomatékot átvinni, ha jelentősen deformálja a gumit. Akkor viszont hő keletkezik, így az energia egy része “fűtésre” fog elmenni. (ugyanez a lánchajtásnál fajlagosan kevesebb) Ha egyáltalán gyártásba kerül ez a cucc, akkor csak úgy lesz értelme, ha a legmodernebb, legerősebb akkumulátorral látják el. Akkor viszont már nem csak a kütyüt, de az akksit is minden megállásnál le kell szerelni, mert kelendőbb lesz mint a kütyü és a bringa együtt.

  • ZYLO

    Tekerés nélkül semmit, hiszen akkor kiold.
    De kívácsi vagyok, az a mechanizmus meddig bírja esőben, sárban.
    Elég hihetetlen, hogy azzal a pici motorral 45 km/h elérhető… esetleg, ha motor nélkül is tudsz 44-et.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.