Elektromos segédmotor a bringára

Villanyozd fel a biciklid!

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.24. 16.40

Bár az elektromos hajtású biciklik is egyre jobban terjednek, az utólagos “upgrade”-et lehetővé tévő kütyük is megtalálhatók a piacon. Itt a legújabb.

Bár az elektromos hajtású biciklik is egyre jobban terjednek, az utólagos “upgrade”-et lehetővé tévő kütyük is megtalálhatók a piacon. 
Ilyen bővítő go-e ONwheel is, amely a láncvillára erősítve saját hengerével hajtja meg a hátsó gumit, kvázi fordított dinamóként. Az ONwheel érzékeli, amikor a bringás megkezdi a pedálozást, és automatikusan elindítja a rásegítést. 
Ennek mértéke százalékosan állítható akár a kormányra szerelt kapcsolóval, akár Bluetooth-on keresztül okostelefonos alkalmazással. Az ONwheel teljesítménye 250 W/25 km/óra és 800 W/45 km/óra közötti tartományban állítható, sebességhatár is megszabható. Ha nincs szükség rásegítésre, teljesen kikapcsolható.


A 85 dekás kütyü képes az akkumulátor töltöttségi szintje, az aktuális haladási sebesség és a rásegítési hatótáv kijelzésére, emellett a PIN-kóddal le is zárható – igaz, az utóbbi helyett talán praktikusabb egyszerűen lepattintani a rögzítőaljzatáról, a gyártó szerint pár másodperc az egész.
Az ONwheel  egy 25,2 voltos, 200 Wh-s lítiumion akkumulátorból meríti az energiát, amely a kulacstartó helyére kerülhet.
Magától értetődő, hogy a bringa alján csücsülő kütyü igen könnyen bekoszolódhat, a por, a sár csak úgy ugrik az ilyenekre, de nem gond, az ONwheel vízálló, egyszerűen folyó vízzel tisztítható. 
A go-e Kickstarter-kampányában most 499 eurós (155 ezer Ft) hozzájárulással előrendelhető az ONwheel, tervezett kiskereskedelmi ára 599 euró (190 Ft) lesz, amikor piacra kerül. 

Kommentek

  • m3246

    mintha egy új swiftre 5 millióért vennél felnit :)

  • keeperbk

    A cikk, mint ahogy a videó is, elhallgatja a leglényegesebb infókat. Sík úton, átlagos aszfaltminőség mellett egy átlagos bringaára szerelve, 80kg-os emberrel, hány km-t tud megtenni tekerés nélkül? A kismotorokra alkalmazott szabvány szerint hány km a hatótávja? Fékezés üzemmódban visszatermel az akksiba? Mert pl. ha ezt az utóbbit nem teszi, akkor pont semmire sem jó. Írja, hogy 85dkg. És mennyi az akksi, és mennyi az azt tartó applikációnak, meg a kütyüt tartó applikációnak a tömege? Gyanítom mindenestől 4-5kg. Ez nevetséges, tekintettel arra, hogy a túrázók, versenyzők százezreket fizetnek csak azért pluszban, hogy a bringáik 1-2 kg-al könnyebbek legyenek (karbon, titán stb. cuccok). Most meg pakoljanak rá több kiló nehezéket? A hatásfok gondolom szintén nincs az egekben, mert ez a kis felületen érintkező dörzskerék, csak akkor tud észrevehető nyomatékot átvinni, ha jelentősen deformálja a gumit. Akkor viszont hő keletkezik, így az energia egy része “fűtésre” fog elmenni. (ugyanez a lánchajtásnál fajlagosan kevesebb) Ha egyáltalán gyártásba kerül ez a cucc, akkor csak úgy lesz értelme, ha a legmodernebb, legerősebb akkumulátorral látják el. Akkor viszont már nem csak a kütyüt, de az akksit is minden megállásnál le kell szerelni, mert kelendőbb lesz mint a kütyü és a bringa együtt.

  • ZYLO

    Tekerés nélkül semmit, hiszen akkor kiold.
    De kívácsi vagyok, az a mechanizmus meddig bírja esőben, sárban.
    Elég hihetetlen, hogy azzal a pici motorral 45 km/h elérhető… esetleg, ha motor nélkül is tudsz 44-et.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.