Utólag beépíthető villanymotor terepbringákhoz

Bionicon Edison Evo e-ram

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.31. 10.00

Akár más típusú kerékpárokkal is kompatibilis lehet a Bionicon hajtóműbe integrált villanymotorja, bár az egész csak akkor lesz érdekes, ha összejön a finanszírozás.

Eredetileg nem az alkatrészpiac számára, utólag beépíthető komponensként fejlesztette ki különleges e-hajtóművét a német Bionicon, de végső soron nem bánnák, ha a kerékpárgyártók elkezdenék rájuk méretezni kerékpárjaikat – igazán ambiciózus gondolatok ezek ahhoz képest, hogy a termék még csak a (közösségi) finanszírozás fázisában jár, ott pedig eddig az előirányzott összeg egy nyolcada jött össze (de még hátra van egy hónap.)

Spekulálás helyett lássuk magát a motort: a hajtóműbe intergrált 250 wattos, 48 voltos, szénkefe nélküli, “e-ram” névre keresztelt erőforrás legnagyobb nyomatéka 60 Nm, tömege 1,45 kg. A bringát elnézve feltűnhet a hagyományos akkupakk hiánya. Nem véletlenül: a 2,4 kilós, 5,8 amperórás Samsung akkumulátort egy hátizsákban helyezték el a tervezők; a 48 voltos áramforrás a felső vázcsövön kialakított (bukás esetén biztonságosan kioldó) csatlakozóra köthető rá. Bónuszként USB kimenet is van a hátiakkun, amiről telefont, okosórát lehet tölteni.

A villanymotor a szabványos európai előírások szerint csak akkor hajt, ha a kerékpáros is dolgozik, viszont ha túra helyett versenyen vennénk részt, nem csak leköthető, de le is szerelhető, így a bringa hipp-hopp, másfél kilóval könnyebb lesz.

A 73 mm-es BSA középcsapággyal kompatibilis (elvileg), e-ram nevű motor önmagában is megvásárolható 1750 euróért; a komplett Bionicon Edison Evo kerékpár (14 kg + motor és kábelek tömege) ára 4850 euró. A szállítás februárban kezdődik, ha minden jól megy.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.