Utólag beépíthető villanymotor terepbringákhoz

Bionicon Edison Evo e-ram

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.31. 10.00

Akár más típusú kerékpárokkal is kompatibilis lehet a Bionicon hajtóműbe integrált villanymotorja, bár az egész csak akkor lesz érdekes, ha összejön a finanszírozás.

Eredetileg nem az alkatrészpiac számára, utólag beépíthető komponensként fejlesztette ki különleges e-hajtóművét a német Bionicon, de végső soron nem bánnák, ha a kerékpárgyártók elkezdenék rájuk méretezni kerékpárjaikat – igazán ambiciózus gondolatok ezek ahhoz képest, hogy a termék még csak a (közösségi) finanszírozás fázisában jár, ott pedig eddig az előirányzott összeg egy nyolcada jött össze (de még hátra van egy hónap.)

Spekulálás helyett lássuk magát a motort: a hajtóműbe intergrált 250 wattos, 48 voltos, szénkefe nélküli, “e-ram” névre keresztelt erőforrás legnagyobb nyomatéka 60 Nm, tömege 1,45 kg. A bringát elnézve feltűnhet a hagyományos akkupakk hiánya. Nem véletlenül: a 2,4 kilós, 5,8 amperórás Samsung akkumulátort egy hátizsákban helyezték el a tervezők; a 48 voltos áramforrás a felső vázcsövön kialakított (bukás esetén biztonságosan kioldó) csatlakozóra köthető rá. Bónuszként USB kimenet is van a hátiakkun, amiről telefont, okosórát lehet tölteni.

A villanymotor a szabványos európai előírások szerint csak akkor hajt, ha a kerékpáros is dolgozik, viszont ha túra helyett versenyen vennénk részt, nem csak leköthető, de le is szerelhető, így a bringa hipp-hopp, másfél kilóval könnyebb lesz.

A 73 mm-es BSA középcsapággyal kompatibilis (elvileg), e-ram nevű motor önmagában is megvásárolható 1750 euróért; a komplett Bionicon Edison Evo kerékpár (14 kg + motor és kábelek tömege) ára 4850 euró. A szállítás februárban kezdődik, ha minden jól megy.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.