A BMW i, azaz a BMW Group azon részlege, ahol a jövő olyan jármű-technológiai megoldásait fejlesztik és készítik elő, amelyek a már ismert és sorozatgyártásban kínált BMW i3 és BMW i8 modelleken is messze túlmutatnak, most a kerékpármeghajtás terén tett le újat az asztalra.
Az innovatív lengőkar-szabadalom, amelyet a BMW kutató és technológiai részlegével szoros együttműködésben fejlesztettek szériaérett koncepcióvá, az elektromos kerékpárokat gyártó HNF Heisenberg üzemében kerül sorozatgyártásba.
A lengőkar-hajtómű az agymotorral szerelt, összteleszkópos elektromos kerékpárok újfajta váztechnológiáját kínálja. A szabadalom a kerékpár vázszerkezetének stabil hátsó egységét alkotja, amelynek technológiai kialakítása mellőzi a hagyományos láncfeszítőt, és mint ilyen, az összteleszkópos elektromos kerékpárok történetében első ízben kínálja a hátsó teleszkóp és a strapabíró, karbantartás-mentes karbonszíj-hajtás kettősét, kiemelkedő menetdinamikát és manőverezhetőséget eredményezve.


A BMW i lengőkar-hajtóművével az agymotor, a tárcsák és a szíj is egyetlen, teleszkópos egységbe kerül, így nincs szükség szíjfeszítőre.
A rendszer gyorsítás és fékezés esetén ugyanakkor kiküszöböli a kellemetlen, ringó mozgásokat. A kerékpár extrém egyenetlen terepen igény szerint hagyományos módon, pedállal is hajtható.