Luxusautó-technológia menti a bringásokat

Úthiba-figyelő kamera kerékpárosoknak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.21. 09.00

Egy olasz start-up vezetőtámogató technológiával tenné kevésbé balesetveszélyessé a kerékpározást. A Byxee ígéretes találmány.

Közúton bringázni nem veszélytelen: ott vannak az autósok, a gyalogosok, a piros lámpák, a zebrák – rengeteg mindenre kell odafigyelnie az embernek. Ezek mellett nem csoda, ha a nagy fejkapkodásban nem vesszük észre a kerékpárosok legalattomosabb ellenségét: a kátyút.

Olasz feltalálók ezért most egy olyan szerkezetet készítettek, amely kamerával pásztázza az útfelületet, és riasztást ad, ha kátyút észlel. Hasonló célú, futóműszabályozást vezérlő berendezés található az új generációs Mercedes S-osztályban, illetve a napokban bemutatott BMW 7-esben is.

A rendszer agya a sötét-világos árnyékhatárokat figyeli, és ha nappal olyan foltokat észlel, amelyek méretükben (7,6 cm vagy nagyobb) és alakjukban veszélyesnek tűnnek, hangjelzéssel figyelmeztet.

A vízálló berendezés akkora, mint egy kisebbfajta, kormányra szerelhető lámpa, USB-ről tölthető akkumulátorával egy huzamban 30 órán át használható, látómezeje pedig programozható, így többféle helyzetben is használható – a technológia egyébként 15-25 méterre képes ellátni.

Alkotói úgy programozták a Byxee névre keresztelt szerkezetet, hogy kizárólag akkor működjön, ha nyílt úton tekerünk, a városi forgalomban néma marad a berendezés, ugyanúgy, mint macskakövön.

A Byxee  most sorozatgyártásra vár; ha látsz benne fantáziát, te is támogathatod az alkotókat egy előrendeléssel.

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.