Itt nem büntetik többé a bicikliseket

Elintéztük: Bringával járható lesz a Tímár utcai felüljáró

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.05.29. 15.00

Kezdeményezésünkre a BKK kerékpárosbaráttá teszi a Tímár utcai felüljárót. Azt a helyet, ahol a közterületesek eddig előszeretettel büntették a bicikliseket

Korábban rendszeres hír volt, hogy az egyenruhások előszeretettel osztogatnak bírságokat a Tímár utcai felüljárón átbicikliző – a szabály szerint tolni kéne – kerékpárosokat. A helyzet teljesen abszurd, hiszen bicikliútról, bicikliútra itt vezet a bringás nyomvonal, van kellemesen teljesíthető rámpa is, így szinte nincs is ember, aki itt leszállna és tolná a kerékpárját. Az az érv, hogy a gyalogosoknak, a HÉV vágányok akadálymentes megközelítése miatt épült volna a rámpa, azonnal elvérzik, ahogy a peronokra vezető lejtős ösvényt próbáljuk megtalálni a szemünkkel. Mert ilyen nincs, csak lépcsőn lehet megközelíteni a járműveket.

A HÉV-et csak lépcsőn lehet megközelíteni

Egyesületünk, amely közlekedési problémák, szerencsétlen szabályozások, balesetveszélyes helyek bejelentésével foglalkozik, megkereste a BKK illetékeseit, akik nem zárkóztak el a jelenlegi helyzet felülvizsgálatától. A problémát ők is érzik, de a teljes, mindenre kiterjedő megoldás csak évek múlva, a felüljárót elkerülő, Árpád fejedelem úti kerékpárút létesítése jelenti majd. Ennek tervezése megtörtént, a szükséges ingatlanrendezések után egy-két éven belül várható a megvalósítás is.
De hogy addig is javuljon a helyzet: “A végleges, teljes körű megoldást nyújtó kialakítás megvalósításáig rövidtávú megoldásként legkésőbb 2015. június 30-tól megengedett lesz a kerékpározás a felüljárón és annak rámpáin.”
Hogy a gyalogosok is biztonságban legyenek, a rakparti kerékpárúton már több helyen alkalmazotthoz hasonlóan a biciklis forgalom számára 10 km/órás sebességkorlátozást vezetnek be.
Szóval örvendezzünk, egy újabb, felesleges és értelmetlen szabályozás lett a múlté. Nem beszélve arról, hogy ezután biciklist piszkálni sem ide járnak majd a közterületesek. De addig még bírjátok ki és akármennyire is röhejes, toljátok át azt a biciklit, mert június 30-ig még ez a szabályos!
Itt nem büntetik többé a bicikliseket 1

Kommentek

  • OKdoki

    Végre, ennek örülök. Én többször át tekertem rajta, igaz hétvégén reggel. Akkor soha nem találkoztam közterületesekkel. A felüljáró kifejezetten kerékpáros közlekedésre lett átépítve. Magasított korláttal. Ilyen a legtöbb bicikliúton nincsen. Például a rakpart mellet fut úgy egy szakaszon az Erzsébet és a Lánchíd között, hogy az 50 cm magas perem az egyetlen védelem az ellen, hogy élesen az ember az alsórakpartra. Árpád híd egy szakaszán is van ilyen rész. Stb.

  • OKdoki

    Kedves Kempelen!
    Bármilyen furcsa is, a biciklisták között is van olyan aki olyan úton halad, ahol előtte nem volt biciklivel. Velem is előfordult már egy-kétszer, hogy csak később, ill az út felénél vettem észre, hogy mellettem tíz méterrel halad a felfestetetlen és jelöletlen bicikliút! Hogy ne beszéljek a levegőbe:
    https://goo.gl/maps/F9h25 Érkezel egy jelzett bicikliúton, majd ezt látod: https://goo.gl/maps/sRSJC Most azt mondanád, hogy ott szembe látszik egy apró bicikliút tábla. Sajnos ez a kép több, mint egy éves és szerintem már nincs ott. De ha mégis ott lenne, magyarázd el nekem, mi történne a biciklissel ha elindulna keresztben a főút mellet, ahol így neki van elsőbbsége, hiszen nem tér le, de egy autós aki hátulról érkezik és lekanyarodik (egyenesen haladva) nem adja meg neki ezt az elsőbbséget? És ez csak egyetlen példa.

  • OKdoki

    Nálam sokkal jobban elmondják egyesek itt: http://www.testbike.hu/velemeny/nem-bringas-termek/bicikliut

  • OKdoki

    Nem kifejezetten autós lapba való, de végül is ez a cikk erről szól.
    Szóval, itt ér véget a Rákospatak mellett futó bicikliút, hogy szemben 8 méterre folytatódjon. Csak elfelejtették felfesteni a zebrára. Igen, elfelejtetté! mivel ilyen közlekedési szituáció van azon a bicikliúton kettő is, ahol nem felejtették el. Érdekes, ugye?
    https://goo.gl/maps/uznUp
    https://goo.gl/maps/7z1Cf
    pl. itt:
    https://goo.gl/maps/OTTRs

  • OKdoki

    Három hete itt ütöttem el egy gyalogost a védett (csak) bicikliúton.
    https://goo.gl/maps/nXeCC
    Az út jobb oldalának a szélé haladt. Bár ez egy keskenyebb (alig 1,5 m) bicikliút, épp felém nézett (igaz kissé gyanús volt, hogy bambul) és volt helyem, egészen addig amíg meg nem közelítettem 5 méterre. Ekkor hirtelen gondolt egyet és átlépett jobbra. Ezen az úton továbbra is itt fogok haladni, mert három év alatt csak egyszer fordult velem elő. Viszont mentem én már az Andrássy út külső részén is, amikor még a járdán futott a bicikliút. No, nem sokáig. Valakinek elképzelése? Gyalog sem egyszerű, három- négy egymás mellett haladó embert kikerülni. Bár ezt azóta megoldották, mivel a szervizúton jelöltek ki biciklinyomot.

  • OKdoki

    Jelölt (felfestett) bicikliutak:
    https://goo.gl/maps/s3YFC
    https://goo.gl/maps/Knal1
    https://goo.gl/maps/AMkn7
    https://goo.gl/maps/LqzoH
    Elképzelés gyalogosok viselkedéséről? Esetleg autósok parkolási szokásairól, vagy a keresztutcákból érkezők elsőbbségadási kötelezettséggel kapcsolatos viszonyáról?

  • OKdoki

    Ja igen. Rakparti bicikliút a halálugrás szélén:
    https://goo.gl/maps/dkg3m
    Természetesen a bicikliseknek van felfestve a kő mellett, ahova egyébként is előszeretettel állnak a turisták fényképezni.

  • OKdoki

    Ha egyszer elkísérne valaki egy háromórás tekerésre, át a városon, akkor láthatna csodákat. Mondom ezt úgy, hogy volt idő amikor egész munkaidőben a várost róttam gépkocsival, és találkoztam érdekes autós szituációkkal is dögivel. De mindég voltak hullámok! Olyankor az volt az érzése az embernek, hogy kiszabadultak a mazsolák. Főleg, hogy olykor hétvégén is dolgoztam. Nos, biciklivel nincsenek hullámok, csak dagály.
    Mindenek ellenére meg kell mondanom, hogy az autósok egyre udvariasabbak, sőt eleve nem voltak rosszak, mert van fogalmuk a mozgások dinamikájáról, helyzetfelismerési és döntési képességük sokkal jobb, előzékenység is több szorult beléjük a tapasztalattal és nyilván sokan bicikliznek is. Az autósokban jobban megbízok. Néha előfordul, hogy leizzadok, de nem jellemző.
    A gyalogosoktól ments meg uram minket!

  • torzsmokus

    hé, lemaradt az utolsó mondatom, amit Kempelennek írtam:
    természetesen nem gondolom így, csak tükröt tartottam.

  • Bekipe

    Tegnap (2015.08.03) arra jöttem haza. A kerékpárút vége és a kerékpárral behajtani tilos táblák még kint vannak a felüljáró déli felhajtójánál.

  • Riddik

    Egy a gond emberek! A BKK vagy meggondolta Magát,vagy nem szólt a köztereseknek!!

    Ugyanis a mai napon egy ismerősöm pont ott járt(gyalog) 16:45-kor,amikor is a közteresek a fa alá bújva bírságoltak minden bringást aki legurult a rámpán az Árpád híd irányába!!! Jó lenne tudni,hogy akkor most mi is van??

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.