Így lesz villanybiciklid egy kerékcserével

Centinel Wheel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.22. 13.00

Koreai fejlesztők szerint felesleges új kerékpárt venni, ha egy kicsi kényelemre vágyunk: elég lecserélni a hátsó kereket az általuk fejlesztett egységre.

Akkumulátor, villanymotor, vezérlés és hajtás egyben? A Hycore nem találta fel a spanyolviaszt, a piacon már ma is léteznek hasonló megoldások, amelyek egyetlen egységben kínálnak komplett megoldást a kerékpárok motorizálására.

A koreai fejlesztők megoldásáról messziről üvölt a high-tech: a három vaskos küllő, a fekete felület és a türkiz díszcsík erős Tron-hatással ruházza fel a járművet – ha valaki pont erre vágyott, nincs is jobb választása a sorozatgyártás kapujában álló fejlesztésnél.

A 26 colos Centinel Wheel belsejében kapott helyet a mikrokontroller, két darab 180 watt teljesítményű motor, valamint egy 24 voltos, 13 amperos Li-ion akkumulátorcsomag. Utóbbi kettő kiszerelhető: az akku a töltés idejére, a motorok akkor, ha szeretnénk valami erősebbet beépíteni, illetve ha úgy döntünk, inkább izomból tekernénk, megszabadíthatjuk a ballaszttól a kerékpárt.

A kerék Bluetooth 4.0 interfészen keresztül kommunikál a felhasználó okostelefonjával. Így szabályozható a rásegítés mértéke, vagy ellenőrizhető a töltöttségi szint. A Centinel arra is alkalmas, hogy figyelje az állandó sebességet, és mindig annyi rásegítést biztosítson, ami ahhoz szükséges.

A fejlesztők 26 km/órában maximálták a Centinel sebességét, egyetlen feltöltéssel 48 km-t képes megenni a rendszer. A forgalmazás, ha minden jól megy, egy év múlva veszi kezdetét, a kerék durván negyedmillió forintba fog kerülni.

Kommentek

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.