Elkészült a világ legbiztonságosabb kerékpárja

Babel Bike

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.21. 11.45

Beépített bukókerettel, biztonsági övvel és félig fekvő üléshelyzettel igyekszik védeni utasát a Babel Bike.

Aki elég idős ahhoz, hogy emlékezzen a Sinclair ZX számítógépekre, vagy a csodálatosan életképtelen C5 városi elektromos szivarkára, nem fog meglepődni, hogy a fentieket jegyző, zseniális Sir Clive Sinclairnek a világ legbiztonságosabb drótszamarának titulált Babel Bike-hoz is köze volt – igaz, csak annyi, hogy azt fia, Crispin Sinclair álmodta meg.
A Babel Bike a rövid életű BMW C1 robogó koncepcióját ültette át kerékpárra: a bringa váza bukókeretként óvja a pilótát, akit kettős biztonsági öv tart szorosan az életmentő kalickában.
Elkészült a világ legbiztonságosabb kerékpárja 1
A Babel Bike elektromos rásegítéssel és anélkül is megrendelhető (lesz, ha beindul a sorozatgyártás). A szimpla izomerős példány is 21 kilót nyom azonban, a biztonságnak tehát ára van, viszont a vázon belül elvezetett lánchajtás, a villamos verzión elektronikus váltó, a hidraulikus fékek, az okostelefont hasznosító központi kijelző, valamint a lábvédőként is használható lakat értékessé teszi a csomagot.
A tesztek során teherautókkal hajtottak neki a kerékpárnak, amelyet masszív felépítménye miatt a nehéz jármű nem gyűrt maga alá, hanem csupán odébb tolt. A passzív biztonsági rendszereket autóduda és komplett világítási csomag (beleértve az automatikusan felgyulladó fényszórót, az irányjelzőt, a vészvillogót és a féklámpát is) egészíti ki.
Az elektromos verzió 250 wattos motorját 80-130 kilométeren át táplálja a beépített akkumulátor, a maximális sebesség 32 km/óra (kivéve Európában, ahol a törvények 25 km/órában maximálják a motoros rásegítésű kerékpárok sebességét).
Egyelőre a közösségi finanszírozás fázisában van a kerékpár, amely semmiképpen nem lesz olcsó: az elektromos kivitel 3,5, a mechanikus 2,5 ezer angol fontba (1,45, illetve 1,04 millió Ft) fog kerülni, ha minden a tervek szerint megy. 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.