Kamion tiport el egy versenybringást

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.04.14. 09.45

Ez a nyers, letaglózó hatású felvétel egy kerékpáros balesetről garantáltan sok vitát szül. Olyan szituáció, amiről biztosan lesz véleményed.

Ez a nyers, letaglózó hatású felvétel egy kerékpáros balesetről garantáltan sok vitát szül. Olyan szituáció, amiről biztosan lesz véleményed.

Tegnap bringával jöttem haza melóból. Szerencsére hosszan akad kerékpárút Óbuda és Zugló között, de azért akad olyan hely, ahol előjön a szokásos kerékpáros dilemma. Vagy az autósor mellett kockáztatok, hogy valaki rám nyitja az ajtót, vagy behúzódva viselem el, hogy az autósok betolakodó piszoknak tartva, dudálva kerülnek ki, két centiről. Felmerült a kérdés, miért is kockáztatok törést, tekerek szmogban tíz kilométert? Inkább járok busszal.
Erre ma reggel belefutok ebbe a videóba. 
Felszaladt a pulzus, és csak kapkodom a fejem. Már az első másodpercekben érezhető, hogy baj lesz. Hát hol tekernek ezek a srácok? Az orosz források szerint egy helyi versenycsapat nyitotta a szezont a szokásos 100 kilométeres körrel, Szentpétervár környékén. Aminek útvonala több mint vakmerő. Fogalmam sincs, mennyire volt szabálytalan a szent KRESZ szerint az, hogy itt hajtanak, de én semmi pénzért sem merészkednék ilyen többsávos körgyűrűre, autóútra. 
Vakmerő őrültek voltak, de a teherautó sofőrje a főgörény, már a forgalomtól elzárt területen átvágva, az utolsó pillanatban váltott irányt. Ha egy autó van ott, azt is elkaszálja, a bringás tulajdonképpen jelzett, és amint lehetett, átsorolt a jobb oldali sávba. 
Itt pedig visszakanyarodhatunk oda, hogy végül ő volt a kretén, mert negyvennel poroszkálni ilyen közúton életveszélyes játék. Ekkora sebességre nem számítanak a vezetők, a reflexeik arra vannak belőve, hogy 90-100 km/órával közlekedő járműveket kerüljenek, nem egy tekerve billegő, időzített bombát. 
Végül csoda, hogy a bringás csúnya lábtöréssel, de megúszta. Tisztelem a versenyszerűen sportoló kerékpárosokat, de néha úgy tűnik, rongyos életük hátracsúszik a pedáltaposás szenvedélye mögött. Amit legutóbb a Párizs-Roubaix versenyen műveltek, szintén kicsapta a biztosítékot. Lecsukódott egy vasúti sorompó, erre többen még átszöknek, pedig Franciaországban nem a Bzmot jön gyökketővel, hanem a TGV ötszázzal. 
Ha már akad pár százezer jó kerékpárra, akkor legyen mellé egy szállításra alkalmas kombi, amivel gyorsan el lehet jutni olyan kanyargó hegyi utakra, ahol rendkívül ritka a görény kamionsofőr.

Kommentek

  • gertan

    Érdmes lett volna a cikk írójának egy kicsit körülnéznie legalább a Google maps-en, mielőtt megírta a cikket:
    https://www.google.hu/maps/@60.039534,29.976257,3a,75y,159.3h,94.05t/data=!3m4!1e1!3m2!1s1URYwoGwzk-LRbYxXHEWPA!2e0
    https://www.google.hu/maps/@60.038435,29.976689,3a,75y,167.34h,92.45t/data=!3m4!1e1!3m2!1sdGT2FJgCx714i-JTz-K2mQ!2e0
    A biciklisek NEM a körgyűrűn mentek, hanem az alatt elhaladva egy a városba bevezető úton. Nem veszélytelen, de feltehetően Gorskaya település belterületén mentek, mondjuk a Szentendrei útnak megfelelő helyen.
    Ps.: én nem engednék autók közé sem biciklist, sem motorost olyan helyen, ahol 50-nél többel haladhatnak a járművek; rendszeresen tekerek Csillaghegyről Újbudára, de igyekszem az autók közé nem keveredni, mert két keréken ülve kisebb a gyűrődési zónám, mint az ötcsillagos Renault Méganomnak…

  • hova

    Semmi baj ezzel a cikkel. Egy kerékpáros -idénnyitó-versenye, ahol a min. 3 főc együtt hajtó csapat egyik emberének sisakkamerája felveszi, ahogy a kamion elsodorja a kerékpárost. Úgy vélem-utánanézve-hogy nem autópályán történt a dolog, a kamion el is nézhette az utat, mert neki jobbról ott volt a betonsáv és úgy gondolta inkább a kerékpáros, mint a beton. Vagy aljas módon semmibe vette a kétkerekűeket. Igaz. meg sem állt és aki ezt teszi, az már nagyon barbár.Sztem a kerekes nem szegett szabályt, szépen jelezte, merre tart, őrültekre nem tud vigyázni egy kerekes, főleg ha az egy kamion.Egyébként bőven volt hely a középső sávban is, a kamion arra is mehetett volna, ebből gondolom, hogy az utolsó pillanatban kapcsolt, merre kellene mennie. Hogy nem kellene kerékpárost és motorost engedni, ahol 50 Km/h-nál gyorsabb a forgalom? Ezt én nem gondolom komolyan, mindenkinek vigyáznia kell a másikra és az erőfölénnyel tilos visszaélni!!

  • gertan

    A helyszínt megnézve, sok a le- és felhajtó, elég komplex csomópont.
    A kamionos feltehetően benézte, nem akart felhajtani a körgyűrűre és el akart húzni jobb oldalon a kerékpáros mellett, mivel látta, hogy a forgalom elől elzárt terület után sáv nyílik. Sajnos abba a sávba sorolt át szabályosan, de hátranézés nélkül a biciklis (nem gondolt arra, hogy valaki onnan érkezhet), a kamionos meg esélytelen volt irányváltoztatásra, vagy akár fékezésre. Mindketten hibáztak és iszonyú szerencsések, hogy nem halt meg senki. És az, hogy az esetet felvevő fejkamerás átesett az előtte elsodort elvtársán (nem jól választotta meg a helyes követési távolságot az adott sebesség mellett), mutatja, hogy mennyire veszélyes üzem a közlekedés, még kamion sem kell a balesethez. Az adott eset is reakcióidőkön belül történt meg, ezért egy alaphibából kiindulva már elkerülhetetlen volt az esemény, amely személyautó esetében csak egy letört tükör, vagy ijedtség lett volna a következménye, de a becsatolt biztonsági övvel, légzsákokkal, programozottan tervezett gyűrődési zónákkal védett autósokkal együtt közlekedő, fizikailag védtelen biciklisek önmagában életveszélyes helyzetben vannak az autók között és az ott való közlekedésük másokat is veszélybe sodor. Tehát még egyszer, gyakorló városi kerékpárosként és autósként is azt mondom: nincs helye a bicikliseknek az autók közt olyan helyen, ahol egy apró figyelmetlenség, hiba miatt kisebb anyagi kár helyett ember halhat meg.

  • Floyd

    abies: Ácsi, én nem írtam hogy mennyire szabályosan tekertek a srácok. Nem is érdekel, ez a helyzet így józan paraszti ésszel életveszélyes, ha villogó tábla hirdeti, hogy gyere tekerj kamionok között, amik 100-al tépnek, én akkor sem hajtanék arra.

    A kamionos vadbarom, de ezt én is leírtam, a hozzászólásokat más kezeli, de nyilván joggal tüntette el az előzőt.

  • holvagyok

    Sajnos a kamion szabálytalanul érkezett,viszont a balesetért, az érvényben lévő szabályok szerint a kerékpáros a felelős. Nem győződött meg róla, hogy a manőver biztonsággal végrehajtható(életszerűleg úgy volt vele, onnan nem jöhet senki.)Pl.: csak megkülönböztető fényjelzést használó jármű elé is, ugyanígy kihajt.

  • hova

    Bocs, de úgy látom, hogy a kerékpárostól jobbra egy új sáv nyílt meg. amit karjelzéssel azonnal igénybe is vett! Az új sáv záróvonallal, forg.elöl elzárt jelöléssel védett! A megkülönböztetett jármű, mentő, rendőr, tűzoltó stb. csak akkor az, ha hang-és fényjelzés is párosul hozzá. Az elűtött kerekező mögött is jöttek még társak, azokat érdekes módon nem gázolta le a kamion, mert ismét azt mondom, hogy késön reagált és a betonsávnak nem akart nekimenni.Így gondolom.

  • kisfero

    A KRESZ szerint a közúton kell kerekezni, ahol az út megengedi. Az, hogy az út forgalmas, és nem biztonságos nem indok a járdára. Nyomás a kocsik közé! :-(

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.