Kamion tiport el egy versenybringást

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.04.14. 09.45

Ez a nyers, letaglózó hatású felvétel egy kerékpáros balesetről garantáltan sok vitát szül. Olyan szituáció, amiről biztosan lesz véleményed.

Ez a nyers, letaglózó hatású felvétel egy kerékpáros balesetről garantáltan sok vitát szül. Olyan szituáció, amiről biztosan lesz véleményed.

Tegnap bringával jöttem haza melóból. Szerencsére hosszan akad kerékpárút Óbuda és Zugló között, de azért akad olyan hely, ahol előjön a szokásos kerékpáros dilemma. Vagy az autósor mellett kockáztatok, hogy valaki rám nyitja az ajtót, vagy behúzódva viselem el, hogy az autósok betolakodó piszoknak tartva, dudálva kerülnek ki, két centiről. Felmerült a kérdés, miért is kockáztatok törést, tekerek szmogban tíz kilométert? Inkább járok busszal.
Erre ma reggel belefutok ebbe a videóba. 
Felszaladt a pulzus, és csak kapkodom a fejem. Már az első másodpercekben érezhető, hogy baj lesz. Hát hol tekernek ezek a srácok? Az orosz források szerint egy helyi versenycsapat nyitotta a szezont a szokásos 100 kilométeres körrel, Szentpétervár környékén. Aminek útvonala több mint vakmerő. Fogalmam sincs, mennyire volt szabálytalan a szent KRESZ szerint az, hogy itt hajtanak, de én semmi pénzért sem merészkednék ilyen többsávos körgyűrűre, autóútra. 
Vakmerő őrültek voltak, de a teherautó sofőrje a főgörény, már a forgalomtól elzárt területen átvágva, az utolsó pillanatban váltott irányt. Ha egy autó van ott, azt is elkaszálja, a bringás tulajdonképpen jelzett, és amint lehetett, átsorolt a jobb oldali sávba. 
Itt pedig visszakanyarodhatunk oda, hogy végül ő volt a kretén, mert negyvennel poroszkálni ilyen közúton életveszélyes játék. Ekkora sebességre nem számítanak a vezetők, a reflexeik arra vannak belőve, hogy 90-100 km/órával közlekedő járműveket kerüljenek, nem egy tekerve billegő, időzített bombát. 
Végül csoda, hogy a bringás csúnya lábtöréssel, de megúszta. Tisztelem a versenyszerűen sportoló kerékpárosokat, de néha úgy tűnik, rongyos életük hátracsúszik a pedáltaposás szenvedélye mögött. Amit legutóbb a Párizs-Roubaix versenyen műveltek, szintén kicsapta a biztosítékot. Lecsukódott egy vasúti sorompó, erre többen még átszöknek, pedig Franciaországban nem a Bzmot jön gyökketővel, hanem a TGV ötszázzal. 
Ha már akad pár százezer jó kerékpárra, akkor legyen mellé egy szállításra alkalmas kombi, amivel gyorsan el lehet jutni olyan kanyargó hegyi utakra, ahol rendkívül ritka a görény kamionsofőr.

Kommentek

  • gertan

    Érdmes lett volna a cikk írójának egy kicsit körülnéznie legalább a Google maps-en, mielőtt megírta a cikket:
    https://www.google.hu/maps/@60.039534,29.976257,3a,75y,159.3h,94.05t/data=!3m4!1e1!3m2!1s1URYwoGwzk-LRbYxXHEWPA!2e0
    https://www.google.hu/maps/@60.038435,29.976689,3a,75y,167.34h,92.45t/data=!3m4!1e1!3m2!1sdGT2FJgCx714i-JTz-K2mQ!2e0
    A biciklisek NEM a körgyűrűn mentek, hanem az alatt elhaladva egy a városba bevezető úton. Nem veszélytelen, de feltehetően Gorskaya település belterületén mentek, mondjuk a Szentendrei útnak megfelelő helyen.
    Ps.: én nem engednék autók közé sem biciklist, sem motorost olyan helyen, ahol 50-nél többel haladhatnak a járművek; rendszeresen tekerek Csillaghegyről Újbudára, de igyekszem az autók közé nem keveredni, mert két keréken ülve kisebb a gyűrődési zónám, mint az ötcsillagos Renault Méganomnak…

  • hova

    Semmi baj ezzel a cikkel. Egy kerékpáros -idénnyitó-versenye, ahol a min. 3 főc együtt hajtó csapat egyik emberének sisakkamerája felveszi, ahogy a kamion elsodorja a kerékpárost. Úgy vélem-utánanézve-hogy nem autópályán történt a dolog, a kamion el is nézhette az utat, mert neki jobbról ott volt a betonsáv és úgy gondolta inkább a kerékpáros, mint a beton. Vagy aljas módon semmibe vette a kétkerekűeket. Igaz. meg sem állt és aki ezt teszi, az már nagyon barbár.Sztem a kerekes nem szegett szabályt, szépen jelezte, merre tart, őrültekre nem tud vigyázni egy kerekes, főleg ha az egy kamion.Egyébként bőven volt hely a középső sávban is, a kamion arra is mehetett volna, ebből gondolom, hogy az utolsó pillanatban kapcsolt, merre kellene mennie. Hogy nem kellene kerékpárost és motorost engedni, ahol 50 Km/h-nál gyorsabb a forgalom? Ezt én nem gondolom komolyan, mindenkinek vigyáznia kell a másikra és az erőfölénnyel tilos visszaélni!!

  • gertan

    A helyszínt megnézve, sok a le- és felhajtó, elég komplex csomópont.
    A kamionos feltehetően benézte, nem akart felhajtani a körgyűrűre és el akart húzni jobb oldalon a kerékpáros mellett, mivel látta, hogy a forgalom elől elzárt terület után sáv nyílik. Sajnos abba a sávba sorolt át szabályosan, de hátranézés nélkül a biciklis (nem gondolt arra, hogy valaki onnan érkezhet), a kamionos meg esélytelen volt irányváltoztatásra, vagy akár fékezésre. Mindketten hibáztak és iszonyú szerencsések, hogy nem halt meg senki. És az, hogy az esetet felvevő fejkamerás átesett az előtte elsodort elvtársán (nem jól választotta meg a helyes követési távolságot az adott sebesség mellett), mutatja, hogy mennyire veszélyes üzem a közlekedés, még kamion sem kell a balesethez. Az adott eset is reakcióidőkön belül történt meg, ezért egy alaphibából kiindulva már elkerülhetetlen volt az esemény, amely személyautó esetében csak egy letört tükör, vagy ijedtség lett volna a következménye, de a becsatolt biztonsági övvel, légzsákokkal, programozottan tervezett gyűrődési zónákkal védett autósokkal együtt közlekedő, fizikailag védtelen biciklisek önmagában életveszélyes helyzetben vannak az autók között és az ott való közlekedésük másokat is veszélybe sodor. Tehát még egyszer, gyakorló városi kerékpárosként és autósként is azt mondom: nincs helye a bicikliseknek az autók közt olyan helyen, ahol egy apró figyelmetlenség, hiba miatt kisebb anyagi kár helyett ember halhat meg.

  • Floyd

    abies: Ácsi, én nem írtam hogy mennyire szabályosan tekertek a srácok. Nem is érdekel, ez a helyzet így józan paraszti ésszel életveszélyes, ha villogó tábla hirdeti, hogy gyere tekerj kamionok között, amik 100-al tépnek, én akkor sem hajtanék arra.

    A kamionos vadbarom, de ezt én is leírtam, a hozzászólásokat más kezeli, de nyilván joggal tüntette el az előzőt.

  • holvagyok

    Sajnos a kamion szabálytalanul érkezett,viszont a balesetért, az érvényben lévő szabályok szerint a kerékpáros a felelős. Nem győződött meg róla, hogy a manőver biztonsággal végrehajtható(életszerűleg úgy volt vele, onnan nem jöhet senki.)Pl.: csak megkülönböztető fényjelzést használó jármű elé is, ugyanígy kihajt.

  • hova

    Bocs, de úgy látom, hogy a kerékpárostól jobbra egy új sáv nyílt meg. amit karjelzéssel azonnal igénybe is vett! Az új sáv záróvonallal, forg.elöl elzárt jelöléssel védett! A megkülönböztetett jármű, mentő, rendőr, tűzoltó stb. csak akkor az, ha hang-és fényjelzés is párosul hozzá. Az elűtött kerekező mögött is jöttek még társak, azokat érdekes módon nem gázolta le a kamion, mert ismét azt mondom, hogy késön reagált és a betonsávnak nem akart nekimenni.Így gondolom.

  • kisfero

    A KRESZ szerint a közúton kell kerekezni, ahol az út megengedi. Az, hogy az út forgalmas, és nem biztonságos nem indok a járdára. Nyomás a kocsik közé! :-(

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.