Több autógyártó is drótszamarakkal kezdte pályafutását; az Opel már rég felhagyott a bringák építésével, a Peugeot ellenben a mai napig lelkesen és profin építi kétkerekűit.
Mások hobbiból, pontosabban jól felfogott érdekből fogtak bele a kerékpár-építésbe. Egyrészt a tehetős vásárlók jelentős része hajlandó komoly összegeket áldozni arra, hogy jó nevű autója mellett azonos típusú kerékpár (robogó, fűnyíró, játékautó, stb) álldogáljon a garázsban, másrészt erős és hiteles támogatást adhat a különleges, kistömegű anyagok terén folytatott kutatásoknak, ha az azokkal elérhető eredményeket kézzel fogható formában tálalják. Az emberek többsége számára ugyanis semmit nem mond, ha egy autó váza mindössze 240 kilót nyom – na de ha a kerékpáré 80 dekát, az azért mindjárt más!

Audi Sport Racing Bike

Március elején mutatta be a világ első, teljes egészében szénszálas anyagokból készített utcai versenykerékpárját az Audi. A mindössze ötven példányban készülő járgányt a márka müncheni dizájstúdiója és a CarbonSports nevű műhely hozta létre. Nyergét Nappa-bőr borítja, váza pedig az Audi R18 e-tron quattro versenyautónál alkalmazott T1000 kódjelű szénszálas kompozit anyagból készült. A váz 790 grammot nyom, a teljes kerékpár tömege 5,8 kg. Vételára 17 500 euró, azaz 5,2 millió Ft.

BMW Cruise M-Bike Limited Edition

Az Audihoz képest valóságos tömegtermék a BMW M GmbH jellegzetes színében, Austin metálsárgában tündöklő városi kerékpár. A szénszálas alkatrészek erről a kétkerekűről sem hiányoznak, igazi szenzációja viszont az alumínium váz felső csövének kialakítása, amely furcsa törésével a motorkerékpárok központi vázszerkezetét, illetve az üzemanyagtartály pozícióját idézi. A kormányszarvak külön-külön állíthatók. Minden bringát sorszámozott plakett tesz különlegessé; a 14,8 kilós kerékpár normál fényezésű alapváltozata a BMW webshopjában 1099 euróba (326 000 Ft) kerül.

Jaguar Pinarello Dogma K8-S Cobble Bike

Kifejezetten macskakövekre fejlesztette ki különleges kerékpárját a Pinarello. A Jaguar szakembereivel közösen kidolgozott kétkerekű a hátsó vázháromszögbe integrált, egyedi rezgéscsillapítással bír, amely a szénszálas kompozitból készült láncfeszítővel együtt 50 százalékkal kevesebb rezgést enged át a vázra, és ezáltal nagymértékben csökkenti a versenyző terhelését. Az új rendszerrel egyben az aszfaltra átvihető teljesítmény is nő, 4,6 százalékkal. A 990 grammos váz és az áramvonalas első villa a két márka közötti, korábbi kooperáció eredményeként jött létre. A kerékpárt a brit Team Sky országúti csapat számára készítették, ára nem ismert.

Mercedes-AMG Rotwild GT S

Mindössze száz példányban, kézzel készül a Rotwild extrém hegyikerékpárja. A terepverseny-bringa vázát különleges szénszálas kompozitból építették, akárcsak a 29 colos kerekeket, amelyek különleges kialakítása a forgó tömeg minimalizálását szolgálja. Az első villa be- és kirugózása állítható, a sebességváltóval egyszerre több fokozat is átugorható, az ultra könnyű tárcsafékek mindössze 267 grammot nyomnak. A májustól kapható kerékpár 9990 eurós (2,9 millió Ft) árában a szállítótáska és a futómű állításához szükséges pumpa is benne foglaltatik.