Luxusbringák: melyik kellene?

Audi, BMW, Jaguar, Mercedes kétkerekűek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.12. 10.00

Műszakilag is különleges kerékpárcsodákkal jelentkezett néhány héten belül négy autógyár. Egy csokorban énekeljük meg őket.

Több autógyártó is drótszamarakkal kezdte pályafutását; az Opel már rég felhagyott a bringák építésével, a Peugeot ellenben a mai napig lelkesen és profin építi kétkerekűit.
Mások hobbiból, pontosabban jól felfogott érdekből fogtak bele a kerékpár-építésbe. Egyrészt a tehetős vásárlók jelentős része hajlandó komoly összegeket áldozni arra, hogy jó nevű autója mellett azonos típusú kerékpár (robogó, fűnyíró, játékautó, stb) álldogáljon a garázsban, másrészt erős és hiteles támogatást adhat a különleges, kistömegű anyagok terén folytatott kutatásoknak, ha az azokkal elérhető eredményeket kézzel fogható formában tálalják. Az emberek többsége számára ugyanis semmit nem mond, ha egy autó váza mindössze 240 kilót nyom – na de ha a kerékpáré 80 dekát, az azért mindjárt más!

Audi Sport Racing Bike

Március elején mutatta be a világ első, teljes egészében szénszálas anyagokból készített utcai versenykerékpárját az Audi. A mindössze ötven példányban készülő járgányt a márka müncheni dizájstúdiója és a CarbonSports nevű műhely hozta létre. Nyergét Nappa-bőr borítja, váza pedig az Audi R18 e-tron quattro versenyautónál alkalmazott T1000 kódjelű szénszálas kompozit anyagból készült. A váz 790 grammot nyom, a teljes kerékpár tömege 5,8 kg. Vételára 17 500 euró, azaz 5,2 millió Ft.

BMW Cruise M-Bike Limited Edition

Az Audihoz képest valóságos tömegtermék a BMW M GmbH jellegzetes színében, Austin metálsárgában tündöklő városi kerékpár. A szénszálas alkatrészek erről a kétkerekűről sem hiányoznak, igazi szenzációja viszont az alumínium váz felső csövének kialakítása, amely furcsa törésével a motorkerékpárok központi vázszerkezetét, illetve az üzemanyagtartály pozícióját idézi. A kormányszarvak külön-külön állíthatók. Minden bringát sorszámozott plakett tesz különlegessé; a 14,8 kilós kerékpár normál fényezésű alapváltozata a BMW webshopjában 1099 euróba (326 000 Ft) kerül.

Jaguar Pinarello Dogma K8-S Cobble Bike

Kifejezetten macskakövekre fejlesztette ki különleges kerékpárját a Pinarello. A Jaguar szakembereivel közösen kidolgozott kétkerekű a hátsó vázháromszögbe integrált, egyedi rezgéscsillapítással bír, amely a szénszálas kompozitból készült láncfeszítővel együtt 50 százalékkal kevesebb rezgést enged át a vázra, és ezáltal nagymértékben csökkenti a versenyző terhelését. Az új rendszerrel egyben az aszfaltra átvihető teljesítmény is nő, 4,6 százalékkal. A 990 grammos váz és az áramvonalas első villa a két márka közötti, korábbi kooperáció eredményeként jött létre. A kerékpárt a brit Team Sky országúti csapat számára készítették, ára nem ismert.

Mercedes-AMG Rotwild GT S

Mindössze száz példányban, kézzel készül a Rotwild extrém hegyikerékpárja. A terepverseny-bringa vázát különleges szénszálas kompozitból építették, akárcsak a 29 colos kerekeket, amelyek különleges kialakítása a forgó tömeg minimalizálását szolgálja. Az első villa be- és kirugózása állítható, a sebességváltóval egyszerre több fokozat is átugorható, az ultra könnyű tárcsafékek mindössze 267 grammot nyomnak. A májustól kapható kerékpár 9990 eurós (2,9 millió Ft) árában a szállítótáska és a futómű állításához szükséges pumpa is benne foglaltatik.

Kommentek

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.