Pontosan egy hónappal a Volvo online kerékpáros-azonosító rendszere után a brit-indiai Jaguar Land Rover csoport is bemutatta egyedi funkcionalitással bíró bringamentő rendszerét.
Ahelyett, hogy általános fény- vagy hangjelzést adna, az új rendszer egyedi riasztást alkalmaz, így a vezető nem keverheti össze a kerékpáros közeledtére figyelmeztető jelzést az egyéb biztonsági vagy rendszerriasztásokkal.
Ha a szenzorok hátulról, oldalt közeledő kerékpárt vagy motorkerékpárt észlelnek, a megfelelő oldali hangszórókból dudaszót, csengőszót hallatnak.
Emellett amennyiben a jármű megelőzi az autót, az üléstámla felső széle a megfelelő oldalon finoman megkocogtatja a vezető vállát – az elképzelés szerint ilyenkor ösztönösen hátranézünk, és így azonosítjuk a veszélyhelyzetet.
Ahogy közeledik a kerékpáros, az ablak peremén, a műszerfalon és az A-oszlopon elhelyezett LED-ek sárgán, majd pirosan világítanak, mégpedig dinamikusan: a futófény iránya mutatja, merre halad a bringás. Amennyiben több kerékpárost (vagy motorost, sőt, gyalogost) észlel a rendszer, csak a legközelebbire hívja fel a vezető figyelmét, így nem terheli felesleg riasztásokkal a vezetőt.
A Bike Sense rendszer a vezető számára láthatatlan veszélyhelyzetekre is figyelmeztet: akár takarásban közeledő kerékpárost, gyalogost is képes észlelni.
Eddig a passzív megoldások, a Bike Sense azonban aktív balesetmegelőzési trükköket is tud. A gázpedál például felkeményedik és rezegni kezd, ha kerékpáros közelében gyorsítani szeretnénk, ha pedig fennáll a veszélye, hogy rányitnánk az ajtót egy közeledő bringásra, a kilincs rezegtetésével és megvilágításával térít el bennünket veszélyes szándékunktól.