Modern fejlesztés vagy veszélyes őrültség?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.11.14. 06.00

Rengeteg egyirányú utcába engedik be újabban a kerékpárosokat az autósokkal szemben. Te mit gondolsz erről?

  –  Nagy mennyiségben nyitják meg az egyirányú utakat az autósokkal szemben haladó bringások előtt.
  –  Csak Budapesten már 76-nál jár az ilyen utcák száma. (Ugye meglepő?)
  –  Jelenleg is csomó helyen dolgozik ezen a BKK.
  –  Jövőre újabb 64 egyirányú utcában engedik a bringások kétirányú közlekedését.
  –  Civilizált, nyugati, jó dolog ez? Vagy inkább balesetveszélyes őrültség?

“Ha feltételezzük, hogy minden járművezető (az autósok és a kerékpárosok) 100 százalékig a nagykönyvben megírtak szerint közlekedik, és betart minden írott és íratlan szabályt, akkor ezzel semmi probléma. Csak hát ilyen a világon nincs, nem hogy nálunk” – mondja Mészáros Ferenc, a Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági szakértője, aki aggódik.

Az elmúlt évtizedekben számos KRESZ-módosítást is elővéleményező Mészáros éppen ezért nem támogatja az egyirányú utcákban a bringások szembeengedését az autósokkal. Szerinte ez itt és most balesetveszélyes.

No de mit mond a KRESZ? Ja, és ki ismeri azt, amit mond?

Ami 10 éve még teljesen elképzelhetetlen volt, az Mészáros szándékával ellentétben valójában már évek óta ott lapul a KRESZ-ben, amely 2010 óta engedi “az ellenirányú kerékpározás kijelölését önálló kerékpársáv nélkül” ott, ahol az ki vagyon táblázva. A minap vezetéstechnikai könyvet kiadó Mészáros szerint ezzel két baj van.
  1, alig tudnak erről a szabályról az autósok, minél régebbi a jogsija valakinek, annál kevésbé
  2, a kerékpárosokat semmi nem kötelezi a KRESZ-szabályok megismerésére, nem is ismeri a többségük, úgy közlekednek az utakon

Az autóklubos szakértő évek óta küzd azért, hogy a friss szabályokat valamilyen formában megtanítsák a sokszor rutinból vezető autósoknak, azt meg evidenciaként kezeli, hogy a forgalomban részt vevő kerékpárosoknak is kellene valamifajta KRESZ-oktatás. “Ha üzembe állítanak egy új fűrészgépet, akkor az asztalos elmegy tanfolyamra, és megtanulja a kezelését. Az asztalosoknál ezerszer nagyobb létszámú járművezetőket (autósok és kerékpárosok) vajon miért nem készíti fel a hatóság a változásokra? A közlekedés is veszélyes üzem, nem csak az asztalosműhely!”

Nem asztalosműhely, csak a Délibáb-Munkácsy kereszteződése. Eddig csak jobbról jöttek járművek, mostantól balról és szemből is érkezhet kerékpár

Mészárossal ellentétben lelkes támogatója az egyirányú utcák minél nagyobb számú megnyitásának a Magyar Kerékpárosklub elnöke, de László János szerint is “abszolút elégtelen” a fővárosi átalakításokat végző BKK ezzel kapcsolatos kommunikációja. “A szimpatikus változások megismertetése mellett rendkívül fontos feladat lenne ezek elfogadtatása, amit nem látunk, miközben szépen csendben megnyílnak az egyirányú utcák a kerékpárosok előtt.”

Természetesen megkérdeztük a BKK-t, hogy vajon honnan értesülhetnek a közlekedők a változásokról. Az autósok arról, hogy az évek vagy évtizedek óta megszokott forgalmú utcákban eztán váratlanul szembetalálhatják magukat bringásokkal. Vagy a kerékpárosok arról, hogy igénybe vehetnek számukra tiltott irányba is rengeteg utcát.
 
“Honlapunkon folyamatosan tájékoztatjuk ügyfeleinket az útfelújításokról és a felújítást érintő forgalmirend-változásokról” – így a válasz. Khmm…, hogy is mondjuk…, szerintünk ez nulla.

De besegítünk, mert mi olvassuk a BKK honlapját, olvassátok ti is minél többen! Itt például térképet lehet találni a megváltozott forgalmi rendű egyirányú utcákról, ide kattintva pedig hasznos tanácsok olvashatók az ilyen utcák helyes használatáról. Aztán gyertek vissza, a lényeg még hátra van.

Na, így néz ki, viszonylag sűrűn követik egymást a jelzések. Táblából viszont többet is kirakhattak volna


Hol vannak ilyenek? Most hol készülnek?

Most vasárnapig a VI. kerületben 11 darab egyirányú utcában, összesen 5,3 kilométer hosszan adnak át átalakított szakaszokat az autós forgalommal szembeni bringázásnak, a VII. kerületben pedig 16 szakaszon 6,1 kilométer hosszan.

Ezeken felül jövőre az I., a II., az V., a VIII., a IX., a XI. és a  XIII. kerületben lesznek átalakítások: 64 újabb egyirányú utcát nyitnak meg, 20 kisebb forgalmirend-módosítás is lesz. A BKK októberi nyilvántartása szerint már most 76 budapesti utcában összesen 21,1 km hosszan nyíltak meg az egyirányú utcák.

Jelenleg az  V., a VI. és a VII. kerületben is dolgoznak:
  –  A Munkácsy Mihály utcában, a Benczúr utcában, és  a Délibáb utcában “megtörténnek a kétirányú kerékpározást lehetővé tevő beavatkozások”
  –  A Városligeti fasor-Dózsa György út csomópontban új kerékpáros átvezetés épül
  –  Az Andrássy út, Dalszínház utca, Nagymező utca és Hajós utca csomópontjaiban az elkészült előretolt felállóhelyekhez szükséges jelzőlámpaprogram-módosítások lesznek
   – A Hold utcát várhatóan december végéig újítják fel

Halszálka és üveggyöngy

Ha onnan nézzük a kétirányúsítás tempóját, hogy mennyi idő az aszfalt “felfestése”, akkor ez a lendület is szerénynek tűnik. Egy ilyen ábra 3-4 mm vastag szalagszerű valamiből történő leragasztása mindössze pár perc a képen látható rutinos mesternek.

Érdes, baromira strapabíró anyag

Aztán jön a kétfős másik brigád malacperzselővel és üveggyönggyel.

Miközben egyikük melegíti a sárga szalagot, a vödörből a másik apró üveggyöngyöt szór rá. Beleégve ettől lesz fényvisszaverő

A kétirányúsított utcák közül a szélesebbekben úgynevezett halszálkás parkolókat alakít ki a BKK. A ferdén tolatva parkolás a cég szerint nagyobb biztonságot jelent, az autósok ugyanis induláskor

A BKK helyett mi kérünk elnézést a kép méretéért

A BKK helyett mi kérünk elnézést a kép méretéért


mindkét irányban belátják azt az útszakaszt, ahova kihajtani készülnek, így a kerékpárral közlekedőket is elvileg jobban észreveszik.
 
A BKK augusztusi közleménye 10 utcában ígérte novemberre ennek kialakítását, ami szemmel láthatóan nem sikerült. Kérdésünkre azt mondták: néhány helyen felülvizsgálták a terveket, a szegélykorrekció a téli útüzemeltetés kezdete miatt áttolódik jövőre pár helyen.

Mit tegyünk? Akkor most több baleset lesz?

László szerint nem lesz több baleset, Brüsszelben sem lett, pedig ott 2004-ben a város szinte összes egyirányú utcájában megváltoztatták a forgalmi rendet. Még a szűkebbekben is, amint azt az alábbi helyszíni fotó illusztrálja.

László János a vallon földre fekve éppen azt bizonyítja 180 centijével, hogy Brüsszelben ennyire szűk utcában is tekerhetnek a forgalommal szemben

Sőt, a kerékpárosklub vezetője szerint ennél jobb megoldás nincs is. “Minden közlekedésszervezésnél biztonságosabb, ha a kerékpáros és az autós egymással szemben közlekedik, hiszen látják egymást.

Szavazás

Támogatod a kétirányúsítást?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Ott a nemzetközi példa, tessék megnézni.”

Oké, Brüsszel az Brüsszel, ez meg itt Budapest. Biztos benne, hogy nálunk sem veszélyes ez a megoldás?

“Az autósoknak félre kell tenni amiatti frusztráltságukat, hogy a kerékpáros adót sem fizet, és még gyorsabban is közlekedik a városban náluk. De ami a legfontosabb: nem szabad rutinból közlekedniük az egyirányú utcákban, és akkor nem lesznek balesetek. Én nem kaptam a BRFK-tól olyan adatokat, hogy az eddig átalakított egyirányú utcákban több lenne a baleset” – állítja az érdekvédő.
 

Kommentek

  • OKdoki

    Tegnap biciklivel hajtottam el a Papp László sportaréna oldalsó kijárata mellett a kerékpárúton. Épp egy furgon hajtott ki, aminek a vezetője csak az ellenkező irányba figyelt, ahonnan az autókra számíthat. Gond nem volt belőle, de ez már nem az első eset. Ez egyszerre alátámasztja és megcáfolta a félelmeket. Alátámasztja, mert az autósok többsége csak abba az irányba figyel ahonnan az autókra számíthat, és megfeledkezik a bringásokról. Megcáfolja, mert ilyen bárhol előfordulhat, nem kell ehhez egyírányú utca. Viszont biztos, hogy enyhén, de nőni fogja balesetek száma.

  • szipipeti

    Ideje lenne ratifikálni és a hazai jogrendbe beépíteni az 1970-es évekből származó “bécsi egyezményt” a közlekedésben, ami biztosítja a “gyengébb védelme” elvet. Ennek az elvnek a beépítése a KRESZ-be és a fokozottan hangsúlyos kommunikálása sokat segítene (a közlekedés egyéb területén is).
    A Bécsi Közlekedési Egyezmény kimondja:

    Chapter II, Art 7, (3) “Drivers shall show extra care in relation to the most vulnerable road-users, such as pedestrians and cyclists and in particular children, elderly persons and the disabled.”

    Magyarul: “A járművezetőknek fokozott figyelmet kell fordítaniuk a leginkább veszélyeztetett úthasználókra, mint a gyalogosok és a kerékpárosok, különösen a gyermekekre, idős emberekre és a mosgássérültekre.”

    A KRESZ vonatkozó paragrafusa ( 43. § (4) ) nem tartalmazza a gyalogosokra és a kerékpárosokra vonatkozó általános kötelezettséget az elővigyázatosságra vonatkozóan, kizárólag a gyermekek, öregek, testi fogyatékosok és magukra vigyázni nem képes egyének esetén ír elő ilyet.

  • szipipeti

    Ennek ellenére a kétirányúsítást nem tartom jó ötletnek! Kevés, olykor hibás, nem hatékony a kapcsolódó kommunikáció

  • Funkyman

    Ahol elfér egymás mellett a két jármű, miért ne?

    Két problémám van:
    1. Mifelénk a jelzések marhára nem strapabírók. (Ez egyébként érvényes minden burkolati jelre. A házunk előtt 1986-ban festették föl a parkolót, foltokban még ma is megvannak a vonalak. A ma használt jelek meg 1-2 év alatt teljesen eltűnnek. Persze értem én, biztos környezetvédelmi okok, stb., de akkor is…)

    2. Az egész eleve nem volt jól kommunikálva, szerintem nagyon sokan azt hiszik, hogy nem kell tábla meg jelzés a bringások behajtásához és/vagy még mindig rengeteg a bicajos, aki szarik a szabályokra, és behajt az egyirányú utcába szemből.

  • tengerimalac

    Hogy jó-e? Naná. DE!!!! Magyarországon? Tömény hülyeség! Miért? Én speciel egyirányúsított környéken lakok. Egyikben sincsen megengedve a forgalommal szembeni kerékpáros közlekedés. Természetesen simán behajtottak a kerékpárosok mindig. Csak volt egy különbség. A bringások zöme igencsak figyelt, hogy ne legyen galiba. Évente ha egy baleset történt. Most csak annyi szivárgott be az agyukba, hogy egyirányú utcába bringával a forgalommal szemben is be lehet menni. Az állítás többi része, hogy csak ahol ezt külön engedélyezik nem akadt meg. Így aztán egy körforgalomból kifordulva az út közepén a forgalommal szemben haladó bringások közül már 6-an megfeküdtek a kocsik motorházán csak a nyáron. A legszebb, hogy az egyik, amelyik csak kicsit törte el a vállát még a helyszínelő rendőrrel is vitatkozni kezdett, aki arra kérte, hogy ismerje el a saját felelősségét, hisz a forgalommal szemben haladt az utcában. Nos itt a bibi! Egy darabig azt gondoltam, hogy csak elfogynak az ilyen félinformáltak. Mára már más a véleményem. Az egyiket egy hete másodszor csapták el. Most a kukáskocsi hűtőjén kenődött szét. Ráadásul a ködben. Szerencse, hogy a kukás pont megállásban volt! Ja, a balesetek zöme valami oknál fogva reggel 7:20 környékén történik!!! Lehet, hogy a bringások bátrabban nyomulnak a melóba, mint korábban?

  • Kempelen

    Szipipeti!

    És mit csinálnál azokkal a bringásokkal, akik a bicikli út ellenére az úttesten tekernek? Rájuk is vonatkoznia kellene ennek az elvnek? Sajnos nem egyedi esetekről van szó, rendszeresen, értsd, naponta találkozom velük. Egy számjegyű úton tolják, 2 méterre a kiépített bicikli úttól.

  • Macim1

    Lehet,hogy most “hőbörgés” lesz,de én bizony a kerékpározást is valami “jogosítvány-féléhez” kötném.Ugyanis ők is ugyanúgy résztvevői a közlekedésnek,mint az autósok,motorosok,stb… Én nagyon félek ezektől a változtatásoktól,mert amit az ember nap mint nap tapasztal a fővárosban kerékpározás terén,hát,az néha állati.Az addig oké,hogy vigyázni kell rájuk,de azért egy icipicit ők is figyelhetnének…

  • OKdoki

    Kempelen, csak akkor követnek el szabálytalanságot, ha az úton tíltva van a kerékpározás, és a tíltó táblát minden utkereszteződesben megismétlik.
    Egyébként az Andrássy út külső részén én maradni szoktam az úton. Az sem érdekel ha kint van a tábla. Azon a bicikliút ön támolyognak a gyalogosok, miközben elméletileg 30km/h mehetnék. De ilyet soha nem tennék pl. a Csepelen a vágóhíd felé tartó bicikliút ön, ami nagyszerű egyetlen pontot kivéve. Ha esetleg a bicikliútakról álapotarol és vonalvezetéseröl akarsz értekezni akkor ajánlom a TestBike fórumát. De a vélemény rovatban még mókás bicikliút jellemzése kel is találkozhatsz, ami erősen rávílágit, hogy mennyire sokadrangú szereplőji a forgalomszervezésnek a biciklisek meg ma is.

  • szipipeti

    Nos, volt szerencsém egy ideig Hollandiában élni. Az ottani KRESZ úgy kezdődik, (mert igen jelentős a kerékpáros réteg): A kerékpárosnak, ha külön jelzés nincs, elsőbbsége van.
    Az, aki autóba ül, azért (is) figyel a többi közlekedőre, mert tudja, hogy míg ő a családi autóval megy a munkahelyére, vagy vezeti a céges autót, addig a felesége a biciklin viszi a 6 hónapos gyerekét az ölébe kötve, a háta mögött a 2 éves az ülésben, a 4 éves pedig a mama előtt teker…. ÉS VIGYÁZNAK RÁJUK! Ugyan úgy, mint a 90 évesekre! (Mert azok is szorgosan (és hihetetlen, hogy milyen TEMPÓSAN! tekernek!) – És amikor leteszi az autót, ő is biciklire ül!
    Lakosságarányban Európában a kerékpározók részarányát tekintve a 3-ik helyen vagyunk. Csak a hollandok és a dánok vannak előttünk. A szabályaink viszont (és legfőképpen a mentalitás) balkániak.
    Kempelen! Sajnos a mo-i bicikliutak 70%-a életveszélyes a keresztforgalom és egyéb okok miatt. (és nem beszélek a viakolorral burkolt kerékpárútról – (száradjon le a keze a t……k és a k…….k is!) Vagy: tipikus példa: Kőér utca Uszoda előtt, a kerékpár út közepén!!!!! keresztben!!!! parkolnak az autósok, vagy áll meg úgy, hogy a gyereke eléd nyitja a hátsóajtót…. és nem a gyerek a hibás!!!!
    Más: csak a magyar KRESZ teszi kötelezővé a kerékpár út használatát, a többi eu-s KRESZ és a bécsi egyezmény nem!- még akkor sem, ha van, csak ajánlja…
    És fontos mindenkinek: tanítsátok meg a gyerekeiteket közlekedni, a saját érdekükben! Sajnos a magyar oktatáspolitika az utóbbi évtizedekben elhanyagolta hanyagolja ezt a területet! (és valószínű így is marad egy ideig)

  • Xebulon

    Én minden kerékpárútat az autós forgalommal szemben vezetnék el. Mindkét fél szemből látja egymást; naponta csak egyszer találkoznék egy hülye kerékpárossal és nem tekerne mellettem folyamatosan; szemből ugyanannyi helyet foglal a kerékpár mikor párhuzamosan elmegyek mellette; a kerékpárosnak immár esze ágában sem lenne ezek után kimenni a szemből jövő autók közé – hanem maradna a kerékpársávában.

  • titan36

    Miért ha egyszerűen hely,vagy pénz nincs kerékpárút létesítésre akkor hol közlekedjenek a bringások a járdán?Persze mindettől függetlenül ott ahol létezik gyalog és kerékpárút 1,5 méterre a főúttól sok észkombájn kerékpáros akkor is a főúton teker mert annyi esze van.Nem ismerem a fővárosi viszonyokat de erre felénk még semmi gond nem volt az ilyen egyirányú útakon szemben létesített kerékpársávval.Persze az ördög sosem alszik…:-)

  • kisfero

    Ha már a KRESZ vizsgánál tartunk, bizony valamilyen formában minden állampolgárnak szüksége lenne rá! Mondjuk minden nyolcadikos tehetne vizsgát. Még a gyalogos is, hiszen a jelek szerint nagyon sokan nem ismerik. Esetleg nem tartják be. Más kérdés, hogy a jogosítvánnyal rendelkező, de bringán szabálytalankodó emberkét miként büntessük. Valamint azt az autóst aki nem kezeli megfelelően a bringásokra vonatkozó szabályokat.

  • kocogok

    Valóban régi vezető vagyok, de – már csak a foglalkozásom okán is! – rendszeresen figyelemmel kísérem a KRESZ változásait és nem is rutinból vezetek,! De!
    Egyrészt nem elég az aszfalt felfestése, mert vannak helyzetek, amikor az nem látható! (pl. télen, de kerékpárossal télen is találkoztam már!) Tehát táblával, pl. kiegészítő táblával is jelezni kéne!
    Másrészt erkölcsileg, ideológiailag sem jó ez a rendszer, mert csak erősíti a kerékpárosokban, hogy rájuk a KRESZ nem vonatkozik!
    És itt ne hivatkozzon arra senki, hogy ha ezt szabályossá teszik akkor ezt fogják tudni! Nem! Ebből azt fogják csak leszűrni, hogy rájuk a behajtani tilos táblák sem vonatkoznak, még lazábbá teszik az amúgyis szinte nulla fegyelmüket!
    Amióta ezt a marhaságot bevezették rendszeresen találkozom az erre még nem engedélyezett helyeken is szembehajtó kerékpárosokkal és még ők vannak felháborodva!
    Még azt se tartják be, hogy pl. kijelölt gyalogátkelőhelyen nem hajthatnak át, csak ha kerékpárút is ki van jelölve nekik, akkoris körültekintően!
    Szívből kívánom az ilyen baromságok kitalálóinak, hogy menjenek pl. el a Bp. XIV. Ajtóssy Dűrer sor – Stefánia út kereszteződésébe és próbáljanak meg kifelé, jobbra a Stefániára fordulni, zöld lámpánál! Kerékpár út csak szemből, a Thököly út felől van kijelölve, de ők az Ajtóssyról, mögűled (ahol nincs is kerékpár út a járdán!)úgy vágnak keresztül, hogy gyakorlatilag lehetetlen észlelni őket! A gyalogost látni, de a 20 – 30 km/h sebességgel őrülten rohanó kerékpárost nem!
    Nem lenne baj, ha a közlekedés szervezői ás szabályalkotói néha a valóságban is kipróbálnák több helyen, hogy milyen is a közlekedés a valóságban!

  • ladigidy

    Igen, csak, ha táblával is jelzik, akkor hajthatnak be szembe a forgalomba, illetve használhatják a busz sávot. Ez alig- alig jutott el a bringások tudatába. Volt nem is egy esetem, amikor gyors 7-es busszal mentem a Keleti felé a buszsávban, és jött velem szemben (!) a biciklis, aki hallotta, hogy használhatják már legálisan a buszsávot, és mehetnek szemben is a forgalommal. Na tessék, ilyen tudással bringáznak nem is kevesen. Azt is tudatni kéne velük, hogy még érvényes rájuk a piros- tilos jelzés is, no meg, hogy legyen fék is a gépükön, mert a fixeseknél az nyilván ciki. Az 1-es villamos elütött egy ilyet még régebben, a helyszínelő rendőr észre se vette, hogy nincs is fék a bringán, amikor felhívtam erre a figyelmét, nagyon megrökönyödött. Vigyázzunk a bringásokra, ez fontos, de fontosabb lenne, hogy ők maguk még jobban vigyázzanak magukra, és ne keressék maguknak a kockázatot!

  • janó

    Azért a holland helyzet közel sem idilli. A bringások nagyon tisztában vannak az eltúlzott vedelmükkel. Sokszor (nekem elsőbbségem van alapon) minden veszélyeztet és józan észt nélkülözve horror mutatványokat művelnek.

  • janó

    Mondjuk az is igaz, hogy ez volt ott szinte az egyetlen komoly stressz-faktor a közlekedésben. Ha felveszed a forgalom ritmusát, tényleg összehasonlíthatatlanul jobb a hazainál. Csak a bringás kamikázéktól mentsen meg az isten…

  • Szöcske

    Az autóstól elvárják a Kresz-tudást,bringásoktól nem.Minden nap látok bringást a 35-ösön,mellette ott a kerékpárút,nincs rajta senki.De biztos nyűgösebb üres placcon bringázni.Lehet,joggal teszik,rendőrautót is láttam elcsordogálni mellettük /tábla kint van,legalább letakarnák /Egy este 2 bringás hajtott ki elém,az egyik stoptábla mögül,másik egyirányú utcából.Egymástól 200 méterre történt,A másodikra már satufék…Valaki vigyázott rá.-

  • Kempelen

    Szipipeti!
    Akkor ha rossz a kerékpárút, akkor lehet menni a főúton. Értem. Ezt tanultad Hollandiában?
    Akkor nem lepődsz meg ugye, ha a rossz főút esetén majd én meg megyek autóval a kerékpárúton.
    Tudod, mert ráz a kocsim és az annyira rossz érzés.

    Köszi.

  • dugo56

    Ha tudnának a bringások kultúráltan élni és közlekedni, akkor működne a dolog. Sajnos túlzott önérzetével egyik példányuk erősen meg akart dorgálni, mert be mertem fordulni a nekem egyirányú utcába és Ő szembe az út közepén tekert. Nincs semmi baj a biciklisekkel, csak fogják fel, hogy sérülékenyek, némelyik túl mozgékony, túl szemtelen, túl öntudatos. Holott a tápláléklánc legalján tartózkodnak.
    Néhány kerékpáros baleset láttán mindig visszavezethető volt az, hogy ha a bringás toleránsabb az erősebbel (minő képzavar) akkor elkerülhető lett volna a baleset. Én személygépkocsival hányszor mondok le valós, vagy vélt jogaimról a forgalomban? Viszont – bár többször összetörhettem volna magam és másokat – kárelhárítás miatt utólag morogva, de lemondtam jogaimról, s elkerültem a balesetet.

  • Pokol

    Aki csak kerékpározik az is fizessen út adót.Az autósok fizetnek és az ő általuk befizetett összegből építik és tartják rendben a kerékpár utakat is.

  • HERCULES

    Én ismerem a Holland kerékpározási szokásokat, mert éltem ott és dolgoztam ott, de most is a Holland határ mellett lakom.
    Szóval…
    Annyi eszement biciklist, mint ott, még nem látott a világ! Sajnos, igaz ez az autósokra is! Sokan, az ottani KRESZ-t sem ismerik és mennek tökön, paszujon!
    Hollandiát nagyon-nagyon nem kéne példának felhozni, mert a lehető legrosszabb példa lenne a kulturált közlekedés terén..!

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.