Már nálunk is kapható Harry herceg kedvenc bringája

Magyarországon a Brompton

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 13.00

Ünnepélyes keretek között átadták az első, Magyarországon megrendelt Brompton kerékpárt, és ezzel megkezdte működését a kultikus brit városi canga hazai képviselete.

Mi a közös Hugh Jackmanben, Harry hercegben és Boris Johnson londoni polgármesterben? Mindannyian Bromptonnal, ezzel az apró kerekű, kézitáska méretűre összecsukható biciklivel járnak. Tegnaptól Zólyomi Zsolt parfümőr, a Magyar Orr is a bromptoniták illusztris társaságát gyarapítja; ő volt ugyanis a márka negyvennyolcadik exportpiacának első vevője, aki a pán-britanniai összefogással, a brit nagykövetség és a Jaguar Land Rover hazai forgalmazójának aktív támogatásával megszervezett sajtótájékoztató keretében vehette át egyedi összeállítású bringáját. 
Egyedi alatt ebben az esetben a szó divatban gyökerező jelentését kell érteni: a Bromptonok négyféle kormánnyal, egy sor különböző nyereggel, háromféle váltóval, eltérő áttételekkel, három különböző mintázatú abronccsal, acél és titán alkatrészekkel, tizenhárom különböző váz-, illetve villaszínben rendelhetők, és akkor még nem beszéltünk a kiegészítő kosarakról, táskákról és csomagtartókról, amelyek egy univerzális adapteren keresztül csatlakoznak a váznyakhoz. 
A lényeg azonban nem is ez, hanem hogy a Brompton összecsukható, kézben vagy kis támkerekein magunk mögött húzva tömegközlekedési eszközön vagy akár repülőn is szállítható. Összecsukva stabilan egyben marad, a lánc nem ken össze, de amúgy is kapható hozzá hordtáska – lám, így klappolnak a dolgok, ha egy megszállott feltaláló másfél évtizeden át csiszolgatja találmányát. 
Pár héttel ezelőtt a Vezess.hu maga is tesztelte ezeket a bringákat, ott ugyanúgy elolvashatod a részleteket, mint a cég történetét. 
Már nálunk is kapható Harry herceg kedvenc bringája 1
És hogy mennyibe kerül mindez? Jó kérdés. Gerő András, a hazai képviselet értékesítési vezetője szerint nagyságrendileg annyiba, mint egy minőségi anyagokból készült, felső kategóriás, nagykerekű kerékpár. Pontos összeget éppen a rengeteg különböző variációs lehetőség miatt nem érdemes mondani, az viszont megfontolandó érv, hogy célszerszám lévén nem találhat rajta fogást az adóhatóság, ha megpróbáljuk visszaigényelni az áfát, végtére is konkrétan munkába járásra kitenyésztett bringafajról van szó. 
A kerékpárokat gyártásból rendelik, a szállítási idő két hónap, pont ugyanannyi, mint a világ bármely részén. Ez egyébként a Brompton legnagyobb gondja: ragaszkodásuk a kézi gyártáshoz (eleinte próbálkoztak távol-keleti bérgyártással, gyorsan feladták) erősen beszűkíti a napi darabszámokat. A hazai képviselt egyelőre nem gondolkodik darabszámokban; a városi közlekedés alternatív, autómentes, költség- és emisszióhatékony kultúráját szeretnék meghonosítani.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.