A munkába való kerékpározás elleni kifogások megdöntésére építi őszi kampányát a Bringázz a munkába! (Bam!) akció. László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerint a rossz idő, vagy a kimelegedés minimális kellemetlenségeiért cserébe számos pozitív élettani és egyéb hatás is kárpótolja a tekerőket.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Magyar Kerékpárosklubbal együttműködve már 14. alkalommal szervezi meg a biciklis közlekedést népszerűsítő kampányát. Ennek is nagyban köszönhető, hogy az ország európai viszonylatban már a negyedik helyen áll a kerékpárhasználat tekintetében.

Az ígéretek szerint a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus végére a jelenleg használható mintegy 4000 kilométer hosszúságú, teljes kerékpárút-hálózat a tervek szerint további 1000-1500 kilométerrel hosszabbodhat meg.

A Madách téren Scherer Péter színművész a biciklivel érkező nézőközönség körében kutatott a széles körben elterjedt kifogások után, hogy ki, mikor, és miért nem ül éppen biciklire. Ezt követően a kerékpárját napi szinten használó színművész a kampány népszerűsítésében önként részt vállalókat hivatalosan is kinevezte “bringatárssá”, hogy vigyék hírét a játéknak és győzzék meg saját kollégáikat arról, hogy próbálják ki ők is a kerékpárt a munkába járásra.

A Kerékpárosklub nyári felmérése azt támasztja alá, hogy az új Bam!-játékosokat leginkább saját kollégáik példamutatása és rábeszélése, a vállalaton belüli kommunikáció motiválta eddig a részvételre. Ezért a szervezők az őszi kampányban úgy kívánnak segíteni, hogy a már játékban lévők kinyomtathatnak egy kis kampányplakátot, hátán egy Bam!-naptárral, amelyben mások számára is látható módon jelölhetik kerékpáros napjaikat.

Ahogy eddig is, a játékosoknak egy online naptárban kell gyűjteniük kerékpárral megtett kilométereiket a kampány öt hete alatt legalább nyolc alkalommal ahhoz, hogy oklevelet kaphassanak. A szervezők idén ősszel is 8000 körüli résztvevőre számítanak.