Máris bővítenék a Bubit

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.09.08. 17.00

Átadták a Mol Bubi rendszert a fővárosban hétfőn. Már készülnek a tervek a rendszer bővítésére.

Hétfőn átadták a budapesti közbringrarendszert, a Mol Bubit. A hálózatot, amelynek működtetése évente 250 millió forintba kerül, a fővárosi önkormányzat körülbelül 50 millió forinttal támogatja, a főszponzor, a Mol 122 millió forintot költ rá, a jegy- illetve bérleteladásokból pedig 70 millió forintra számítanak.

A Bubinak hónapokkal ezelőtt kellett volna elindulnia, a nyertes konzorciumra emiatt a maximális kötbért szabta ki a főváros. A csúszás oka, hogy noha a budapesti Bubi szoftverfunkciói részben már működnek a világ több nagyvárosában, ezek integrációs szükségletét alábecsülte a T-Systems Magyarország és fő alvállalkozója.

A főváros szerint a tesztüzem botránymentes és sikeres volt, Bubi-kerékpárosok nem okoztak és nem is szenvedtek balesetet, lopás és rongálás sem történt, a visszajelzések alapján a többség kényelmesnek és könnyen kezelhetőnek találta a zöld bringákat. Már készülnek a tervek a Bubi-rendszer bővítésére, amely Pesten a Hungária körút vonaláig, Budán pedig Kelenföld és Óbuda felé valósulhat meg, a kerékpárok száma húsz százalékkal növekedhet.

A Bubi-rendszer többek között lehetővé teszi, hogy egyetlen bérlettel egy négytagú család minden tagja egyszerre kölcsönözzön ki egy-egy kerékpárt a város különböző pontjain. Ezért egy családnak vagy baráti társaságnak elég egy darab bérletet venni, nem kell személyenként külön-külön. Az éves bérlet ára 18 900 forint, viszont ha ezt négyfelé osztjuk, már csak 4725 forintba kerül. A kerékpárokért az anyagi felelősséget annak kell vállalnia, aki a bérletet kiváltotta, a BKK ezért nem támogatja, hogy a tulajdonosok megosszák vagy kölcsön adják a bérletüket, de egy családban vagy szoros baráti társaságban ez valószínűleg nem jelent problémát.

Kommentek

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.