A bringa, amivel semmi nem stimmel

Csúf, de ötletes, és talán működik is

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.13. 17.00

Egy lengyel feltaláló munkája az IzzyBike. Máshol van a pedálja, máshol a kormánynyaka, és összkerékhajtásra is alkalmas, cserébe egy mozdulattal összecsukható

Marek Jurek feltaláló szerint zsákutca az az irány, amelybe a kerékpár evolúciója tart. Legfőképpen a lánchajtással nincs megelégedve, de az ergonómia sem az igazi, mondja. Éppen ezért extrém találmányában mindkettőre megoldást keresett, és állítása szerint talált is. 

Az IzzyBike (a név az Easy, azaz egyszerű szó torzításából ered) pedálját az első kerékagynál helyezte el. Itt azonban nem direkt hajtásról van szó, mint a gyerekek triciklijénél, vagy dédapáink velocipédjeinél: a pedál és a kerék között áttétel viszi át a hajtást, így megoldható a szabadonfutás, sőt, háromfokozatú sebességváltó is került a rendszerbe. 
Az első kerék nem saját tengelyére merőlegesen fordul el, hanem a nyereg alatt, a vezető csípőjének, illetve a kerék hátsó érintő pontjának síkjában, így egészen nagy elfordítási szögek is elképzelhetők. Ez egyben azt is jelenti, hogy az opcióként megrendelhető dörzskerék, amely a hátsó, 29 colos kerékre átviszi a hajtást, folyamatosan kapcsolatban van az első, hajtott kerékkel – az egész rendszer rendkívül átgondolt. 
A kormánymozdulatokat két erős fémdrót viszi át a kormánynyakra; ha a felhasználó 250 foknál többet fordít a kormányon, kiold egy retesz, és az egész kerékpár ténylegesen egy mozdulattal, a kormánynyaknál összehajtható, 
Az IzzyBike apró (tengelytávja mindössze 90 centi, nagy kerekeivel mégis stabilan gördül, elfér rajta egy felnőtt, a lánc hiánya csendessé, tisztává és megbízhatóvá teszi, és nem utolsó sorban nincs az a kerékpáros közösség, ahol feltűnést ne keltene, ha valaki erre utazik. 
Már csak a sorozatgyártáshoz szükséges finanszírozást kell előteremteni, és indulhat az izébájkozás.

Kommentek

  • Fogash73

    “A kormánymozdulatokat két erős fémdrót viszi át a kormánynyakra”

    azt a két erős fémdrótot BOWDENnek hívják…

    A 250 fokon túlfordított kormány meg ugye 3/4 fordulat, ezt mégis hogyan képzelik?

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.